סיימון בונד: "הוידיאו אונליין יגדל פי ארבעה ב-2015"

סיימון בונד, סגן נשיא ב-BBDO: "לא יאומן שיש ביו-טיוב 2 מיליארד סרטי וידיאו חדשים כל יום" ■ "2.5 מיליארד איש יוכלו לגשת לאינטרנט דרך מכשירי טלפון"

"וידאו זה הדבר הגדול הבא, יותר אנשים צופים בווידאו בכל המכשירים. לא יאומן שיש ביוטיוב 2 מיליארד סרטי וידאו חדשים כל יום. בשנת 2015 וידאו אונליין יגדל פי ארבעה. 2.5 מיליארד איש יוכלו לגשת לאינטרנט דרך מכשירי טלפון. זה בעיניינו האתגר הגדול ביותר בעתיד. להצליח להגיע אל האנשים האלה ולאפשר ללקוחות שלנו להציע להם פרסום", כך אמר היום סיימון בונד, סגן נשיא ב-BBDO, במושב "אסטרטגיה לצמיחה עסקית, מסטארט אפ לסיפור הצלחה במדיה הדיגיטלית".

את המושב הנחה איש ההון סיכון האמריקני דיוויד בלמברג, מייסד ושותף בקרן ההון סיכון האמריקנית 'בלמברג קפיטל' המשקיעה בחברות בתחום המדיה הדיגיטלית, היזם אורן נצר, מייסד ומנכ"ל חברת Double Verify המפתחת שירותי ניטור ומעקב אחר ביצועי קמפיינים פרסומיים באינטרנט, טוני צ'יימברס, מנכ"ל חטיבת השווקים המתעוררים בדיסני העולמית, מירב ספקטור ששון, מנהלת בנקאות שיריה בבנק הפועלים, סיימון בונד מייסד דיגיטל לאב, במשותף עם גוגל, ואיתן זינגר ראש חטיבת הפיתוח העסקי בקבוצת דפי זהב.

המשתתפים במושב היו משני סוגים, חברות ענק (דיסני ו-BBDO) לצד חברות מקומיות כמו בנק הפועלים ואתר השוואת המחירים זאפ.

- מה הדבר הגדול הבא שאתם עובדים עליו?

סיימון בונד, שמנהל את החדשנות ואמור לאתר את הדברים החדשים בעולם עבור הלקוחות שלו: "אנחנו מחפשים תכנים שישנו את החיים של אלה שנחשפים אליו. איך תוכן מסוים מתאים לקהל מסוים. כך למשל תחום המובייל שהוא יותר אינטימי מטלוויזיה או סרטים. עשינו סקר מה יותר פוגע אם ייקחו לך את הנייד שלך או המאהבת. הנשאלים אמרו שהטלפון שלהם יקר להם יותר. עכשיו צריך ליצור תכנים למובייל שיתאימו לשימוש בנייד. יותר מטריליון מכשירים ניידים שיהיו מחוברים לרשת בעוד פחות מעשר שנים, גם מקררים ולא רק מחשבים וטלפונים. זו המטרה שלנו זה למצוא איך לעבוד בכל אחד מהשווקים האלה".

*והמסקנה?

בונד: "שהלקוח עומד במרכז והנה סיפור שמדגים: עבדנו עם סטרבאקס, וזה היה מדהים מה שקרה, 2005-2006 סטארבאקס צללה, התדמית שלהם השתנתה. ואז הוחלט לפתח פלטפורמה אינטרנטית שהזמינה את הלקוחות להגיד מה לעשות כדי לשפר את החוויה שלהם. הלקוחות הביעו רעיונות ואחר כך גם שיתפנו אותם בבחירת הפתרונות. כיום יש 400 שינויים שהוכנסו לסניפים בעקבות הערות למשתמשים. ויש עלייה ענקית בכירות. לסטארבקס יש את הקהילה הכי גדולה בפייסבוק".

טוני צ'יימברס, הביע אמון בתכנים של דיסני כמניע הגדול של התכנים: "אנחנו מסתכלים על הטכנולוגיה כהזדמנות, לפעמים קל יותר להגיע אל קהל ממוקד יותר באמצעות כלים טכנולוגיים ולהציע להם משהו שיתאים להם. אבל המרכז הוא התוכן".

מרב ספקטורובסקי ששון מבנק הפועלים: "כשפונים לפלח מסוים של לקוחות ויש לפנות לכל אחד מהם בצורה שונה. פנייה אל לקוחות הכי עשירים או ללקוחות שמאמצים טכנולוגיה ראשונים היא פנייה שונה לחלוטין. כל אחד מהמגזרים משתנה אחרת במוצרים שלנו".

איתן זינגר המנהל את אתר השוואת המחירים זאפ סיפר על הנסיון של החברה לפרוץ מחו"ל: "לפני שנתיים ניסינו לחדור לרומניה אבל בגלל המשבר חזרנו לארץ. היום אנחנו מנסים לחדור לשווקים חדשים. הטכנולוגיה היא לא עניין, יחסי לקוחות בישראל שונה בישראל ממקמות אחרים. גם המותג לא משנה במדינה אחרת. הדברים היחידי שחשוב זה לדעת איך עושים את מה שאנחנו עושים אבל חיפשנו שותף מקומי שמכיר את השוק המקומי באופן מלא".