עניין בינל' במכרז להארכת כביש 6: חברות מהודו ומאוסטריה בין המתמודדות

מדובר במכרז BOT למימון, להקמה, לתפעול ולתחזוקה של שני קטעים רצופים (3 ו-7) של כביש האגרה למשך 25 שנה

7 קבוצות ניגשו לשלב המיון המוקדם ("PQ") במכרז להארכת כביש חוצה ישראל (כביש מס' 6) צפונה, בתוואי המערבי שלו. היקף המכרז נאמד במאות מיליוני שקלים, שיתוקצבו במסגרת התוכנית הרב-שנתית "נתיבי ישראל", שסכומה הכולל 27.5 מיליארד שקל.

ל"גלובס" נודעה זהות הקבוצות שניגשו למכרז, ואלו הן: LARSEN AND TOUBRO ההודית, אפריקה ישראל בשיתוף שיכון ובינוי, מנרב, שפיר, אשטרום, ואלקטרה בשיתוף גילי ויואל עזריה. הקבוצה האחרונה היא שותפות של STRABAG AG (חברה אוסטרית הפעילה, בין היתר, בחצי האי ערב), אגד אחזקות, אלטשולר שחם ומיטב ישיר גמל.

מדובר במכרז BOT למימון, להקמה, לתפעול ולתחזוקה של שני קטעים רצופים (3 ו-7) של כביש האגרה למשך 25 שנה. כביש 6 מתפצל ככביש מזלג לשני מתווים ביוקנעם, ומכרז זה מתייחס לחלקו המערבי, העובר מצומת יוקנעם דרך מחלף תל קשיש (קטע 3) למחלף סומך (קטע 7). מדובר ב-20 ק"מ בסך הכול, הכוללים מנהרות באורך 4 ק"מ בקטע 3.

הצעות הקבוצות יבחנו בידי ועדת המכרזים הבין-משרדית, בראשות נציגי משרדי האוצר והתחבורה וחברת כביש חוצה ישראל, המשמשת כרשות ממונה לכבישי אגרה. הוועדה צפויה לפרסם את המכרז המלא ואת זהות הקבוצות שעברו את הסינון המקדים עוד ברבעון הנוכחי.

משר האוצר, יובל שטייניץ, נמסר כי "משרד האוצר ממשיך לקדם במהירות סלילת כבישים והרחבת תשתיות תחבורה". שר התחבורה, ישראל כץ, ציין כי "מספר המתמודדים במכרז המוקדם כולל גם גורמים זרים, ומעיד על האטרקטיביות הרבה של הפרויקט, מה שמהווה הישג משמעותי לענף התשתיות בישראל". במשרד האוצר והתחבורה לא הגיבו לזהות הקבוצות המתמודדות.