סלקט: נכונות לערבות ב-700 מ' ש' מגולדמן זאקס

סלקט תקשורת הניחה לוועדת המכרזים צ'ק דחוי לעוד שנתיים וערבות על סך אותו סכום מגולדמן זאקס ■ לא הצליחה להשיג ערבות מבנק ישראלי ■ ועדת המכרזים תדון ביום ב' הקרוב בנושא

קבוצת סלקט תקשורת, בראשות מייקל גלפנד ולואיס מייברג, הניחה מכתב נכונות על סך 700 מיליון שקל לוועדת המכרזים, מבנק ההשקעות גולדמן זאקס. בנוסף, הגישה הקבוצה צ'ק דחוי לעוד שנתיים על אותו סכום. סלקט תקשורת אמורה עד מחר להגיש את הערבות למכרז הסלולר שבו היא זכתה, אך היא לא הצליחה לעמוד במשימה בגלל שאף בנק ישראלי לא היה מוכן להעניק לה את הערבות הנדרשת על פי תנאי המכרז. תנאי המכרז דרשו ערבות מבנק ישראלי בהיקף של 700 מיליון שקל. ועדת המכרזים תתכנס ביום שני הקרוב ותדון האם לקבל את הערבות.

כפי שנחשף ב"גלובס", סלקט תקשורת נתקלה בשבועות האחרונים בבעיה קשה שאפילו ועדת המכרזים לא צפתה אותה והיא העובדה שהבנקים בארץ לא היו מוכנים לממן את הפעילות של הזוכה השני במכרז הסלולר שנערך לפני שלושה חודשים. הזוכה הראשון הוא חברת מירס שקבלה מימון והזוכה השני חזי בצלאל נפסל, מה שהביא לבחירתה של סלקט תקשורת, שהיא כעת לא מצליחה למצוא בנק שאיתו תוכל לעבוד למרות שהיא טוענת שיש לה את כל הכסף.

למעשה, סלקט מניחה לפתחה של הוועדה את ההחלטה האם הערבות שהציגה מבנק זר קבילה או לא. על פי הערכות במשרד התקשורת יהיה קושי גדול מאד לוועדה לקבל את הערבות שהציגה סלקט בגלל שפורמלית היא לא עומדת בתנאי המכרז, והדבר עשוי לעורר קושי משפטי רציני מול המתמודדים האחרים במכרז. חלק מהמתומדדים יטענו שיש לפסול את ההצעה, שכן גם מירס יכלה להביא את הערבות מבנק זר, וייתכן שגם חזי בצלאל, שנפסל בגלל שלא הצליח לעמוד בתנאי הערבות שדרש בנק דיסקונט. לאחר שנפסל חזר בצלאל ואמר שאילו היו נותנים לו הזדמנות להעמיד ערבות מבנק זר, לא הייתה לו בעיה להשיג זאת.

סלקט תיכננה לבוא לשוק עם מודל חדש לפיו היא מציעה מספר מצומצם ביותר של תוכניות שיווק, ועם הוצאות מינימליות על הקמת הרשת. החברה התכוונה להוזיל מאד את המחירים בזכות מבנה עלויות מאד צר, ומבלי להיכנס להשקעות כבדות בהוצאות על החזקת מלאים, מרכזי שירות גדולים וכו'. המטרה הייתה לפנות לצרכנים מסוימים שרגישים למחיר במודל של שימוש ללא כל מגבלה תמורת תשלום קבוע לפי סוג התוכנית.

הקבוצה פנתה לגולדמן זאקס ולדויטשה בנק וביקשה לבדוק האם היו מוכנים להעמיד לה את הערבות בתנאים היום, ושניהם הסכימו ללא הסתייגויות לדברי בכיר בקבוצה. עקב כך הוחלט בקבוצה להעמיד ערבות של גולדמן זאקס, שהוא הבנקאי של לואיס מייברג בעסקיו בארה"ב, ובכך לאתגר את ועדת המכרזים ואולי להביא אותה למצב שתהיה מוכנה לשקול מחדש את עמדתה.

במקביל, נציין כי חזי בצלאל פנה אתמול לוועדת המכרזים וביקש להכריז עליו כזוכה משום שלטענתו על פי תנאי המכרז הוא הזוכה, שכן הוא התמודד על שתי רצועות שבהן הציע סכומים גבוהים מהסכומים של סלקט. המהלך של בצלאל נתפס כמוזר משהו משום שהוא כבר כשל בהשגת הערבות ונפסל.