מריל לינץ': למניית אפי פיתוח אפסייד אפשרי של 78%

האנליסטית זארה ראנסלי: עם זאת צריך מספר טריגרים למימוש הפוטנציאל, ביניהם מכירה של נכסים שמחוץ לליבת הפעילות, שיפור בתזרים המזומנים, עלייה בתפוסת אפי מול

כלכלני מריל לינץ' פרסמו סקירה מעודכנת על מניות אפי פיתוח, החברה הבת של אפריקה ישראל. המניה זוכה להמלצת "קנייה" במחיר יעד של 1.53 דולר, מתוך ניתוח נפרד לכל נכס שבבעלות החברה, אך תוך נקיטה במשנה זהירות במעקב אחר איכלוס הנכסים בפועל וכן אחר מצבה של חברת האם אשר עלול להשפיע על ביצועי החברה הבת אפי פיתוח לאור מצבה הפיננסי של אפריקה ישראל.

האנליסטית זארה ראנסלי ממריל לינץ' מעריכה את סך עלות המימון של ה-AFI Mall ברף חדש של כ-750 מיליון דולר, בנוסף להוצאות הנהלה וכלליות (SGA) בגובה של כ-110 מיליון דולר ב-2012 - כאשר הרווח מהשכרה צפוי להגיע לסביבות ה-200 מיליון דולר, וזאת במחשבה כי בשוק הנדל"ן השאיפה היא לפחות להגיע ל-break even.

לפי ראנסלי, המניה נסחרת בדיסקאונט משמעותי ביחס לאירופה ול-EEMEA, על אף הצמיחה המחודשת של שוק הנדל"ן הרוסי. על מנת שהמניה תעלה דירוג, על החברה לבצע את רכישת החניון לפי הסכום שנקבע ולא להסכים למחיר גבוה יותר, למכור נכסים לא מהותיים ברווח, להאיץ את אכלוס ה-AFI Mall, לשפר את מצב קופת המזומנים באמצעות השקה של בנייני מגורים - ואף לטפל בנושא הצוות הניהולי על מנת להגיע לאיזון.

ביום שישי רכשה אפריקה של לב לבייב את חלקה של עיריית מוסקבה בקניון אפימול והפכה לבעלת השליטה הבלעדית בקניון במוסקבה. אפי פיתוח, המרכזת את פעילות הנדל"ן של קבוצת אפריקה ברוסיה, הודיעה כי חתמה על הסכם לרכישת 25% שהחזיקה עיריית מוסקבה בקניון תמורת 180 מיליון דולר, והגדילה ההחזקה ל-100% מ-75%. השלמת העסקה הינה בכפוף לקבלת האישורים הפנימיים של המחלקות השונות בעיריית מוסקבה. בנוסף, בכוונת אפי פיתוח להמשיך במו"מ עם עיריית מוסקבה לרכישת מתחם החנייה שבסמוך לקניון אפימול סיטי, הכולל 2,700 מקומות חנייה.

מחיר היעד אמנם גבוה בכ-78% ממחיר המניה בשוק אולם ראנסלי מציינת מספר טריגרים שצריכים להכנס לפעולה למימוש הפוטנציאל, ביניהם מכירה של נכסים שמחוץ לליבת הפעילות, שיפור בתזרים המזומנים, עלייה בתפוסת הקניון במוסקבה והתייצבות של הצוות הניהולי.