הותר לפרסום: דן ויג הוא אחד החוקרים שנשלחו לכאורה ע"י קצב

ויג, שביצע את מעשיו למרות שאינו מחזיק ברישיון חוקר פרטי, הוא פקד בדימוס, קצין לשעבר ביחידה לחקירת פשעים חמורים ונוכל סדרתי, שהורשע בעבר במעשי מירמה בגינם ריצה מאסר

הותר לפרסום: דן ויג (49) הוא אחד משני החוקרים שנשלחו על-ידי נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, ומקורביו כדי לעקוב אחרי בעלה של א' ממשרד התיירות וידידיה, במטרה לאסוף מידע שיהיה בו כדי לפגום במהימנות עדי התביעה במשפט האונס של קצב.

ויג, שביצע את מעשיו למרות שאינו מחזיק ברישיון חוקר פרטי, הוא פקד בדימוס, קצין לשעבר ביחידה לחקירת פשעים חמורים ונוכל סדרתי, שהורשע בעבר במעשי מירמה רבים, בגינם ריצה מאסר.

ויג נהג לא פעם להתחזות לחוקר פרטי, ובין השאר הורשע בזיוף מסמכים שהוגשו לבית המשפט ובזיוף מסמכי בנק בניסיון להעליל על שני שופטים כי קיבלו שוחד מעורך דין.

בנוסף, הוגשה בעבר נגד ויג תלונה למשטרה, על כך שזייף הקלטה של שיחה שבה דובב עורך דין ושהוגשה כראיה לבית המשפט. המשטרה סגרה את התיק מחוסר אשמה, אך ערר בעניין תלוי ועומד בפרקליטות.

לאחר מעצרו בפרשת "קצב 2" אמר ויג: "אני עובד במשרד חקירות. לא אני לקחתי את העבודה, אני 'הקטנצ'יק' בפרשה - בורג מאד. עבדתי ברשות ובהיתר, ולעבר הפלילי שלי אין קשר לפרשה הנוכחית".

שמו של בעל משרד החקירות, שתחתיו עבד ויג בעת שביצע את החקירות עבור משפחת קצב, עודנו אסור לפרסום.

כזכור, כחודש וחצי אחרי הרשעתו של קצב בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בביצוע מעשי אונס ב-א' ממשרד התיירות ובעבירות מין נוספות שביצע בעובדות נוספות שעבדו תחתיו, שכרו אחיו של משה קצב, יורם, ובנו, נועם, את שירותיו של בעל משרד חקירות פרטי, שבעצמו ובעזרתו של דן ויג עקב אחרי עדי התביעה במשפטו של קצב, המקורבים לאחת המתלוננות, נפגש עמם והאזין לשיחותיהם. זאת, במטרה לאסוף מידע וכל חומר אחר שיהיה בו כדי לפגום במהימנות העדים.

ויג ובעל משרד החקירות יצרו קשר עם עדי התביעה ועם אנשים נוספים שלא העידו במשפט, אך קיים בינם לבין עדים מסוימים קשר משפחתי או חברי, הציגו את עצמם בפניהם במירמה וקבעו להיפגש עימם בתואנות-שווא שונות. בין היתר, פנו החוקרים למקורבים ל-א' ממשרד התיירות.

במסגרת המפגשים שהתקיימו, חושדת המשטרה, הוקלטו העדים והאחרים על-ידי החוקרים הפרטיים, תוך ניסיון להביא אותם לומר דברים הנוגעים לעדים, לעדויות ולנושאים הקשורים בפרשת קצב, ואף ניסו להשיג בדרכים שונות להשיג מידע לגביהם, שחלה לגביו סודיות, תוך פגיעה בפרטיותם.