ביהמ"ש קבע: אלי טביב הוא הבעלים היחיד של הפועל ת"א

המחוזי אישר את תוקף התשלום שהעביר טביב לשותפו מוני הראל במסגרת הליך ה"במבי", בסך 6 מיליון שקלים, אליו צורפו מספר התניות הנוגעות, בין היתר, לעיקולים שמוטלים על הראל

אלי טביב הפך היום (ב') באופן רשמי וסופי לבעלים היחיד של הפועל ת"א בכדורגל. זאת לאחר ששופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, רות רונן, פסקה כי הליך ה"במבי" (Buy Me Buy You) שהתקיים בין טביב לשותפו במועדון, מוני הראל, תקף.

בית המשפט פסק כי הצ'ק שהעביר טביב להראל במסגרת הליך ה"במבי" עבור 50 האחוזים שלו במועדון, בסך 6 מיליון שקלים, קביל ותקף. זאת על אף מספר התניות שצורפו לתשלום, הנוגעות לעיקולים שמוטלים על הראל, לזכויותיו של הראל במועדון כגון שטרי הון והלוואות בעלים, וכן לאישור ההתאחדות לכדורגל לביצוע העברת המניות בהפועל ת"א.

השופטת רונן פסקה כי עסקת ה"במבי" תושלם סופית תחת המתכונת הבאה: על טביב להעביר עד יום רביעי השבוע המחאה בנקאית בסך 3.9 מיליון שקלים לפקודתו של הראל, וכמו כן להעביר בפרק הזמן הזה המחאה נוספת, בסך 2.1 מיליון שקלים, שתופקד בנאמנות אצל בא כוחו של הראל, ולא תועבר לידי הראל עד לקבלת הוראות מבית המשפט או לשכת ההוצאה לפועל ביחס לסכום זה (או עד לקבלת אישור על ביטול העיקולים שהטילה על הראל גרושתו, נטלי לזר, בסכום של כ-2.1 מיליון שקלים).

בנוסף, יחוייב הראל לשאת בהוצאות המשפט של טביב, בהיקף של 30 אלף שקל.

בכך מסתיימת סאגה ארוכה בהפועל ת"א, שכללה סכסוך מתוקשר וארוך בין צמד בעלי המועדון, שהיחסים ביניהם עלו על שרטון כבר בתחילת העונה החולפת (2010/11).

סוף עידן מוני הראל בהפועל ת"א

מוני הראל סיים באופן רשמי את תפקידו כבעלים של הפועל ת"א. מעורבתו של הראל בניהול בהפועל החל בשנות ה-90', אז שימש כיו"ר הקבוצה מטעם ההסתדרות. ב-1997 הוא עזב לאחר שהמועדון נרכש על-ידי סמי סגול ומשה תאומים ("קבוצת כתר").

ב-2005 חזר הראל למועדון כיו"ר קבוצת הניהול של הפועל, והחל לצבור אחוזי שליטה בקבוצה. בקיץ 2008 קיבל מ"קבוצת כתר" בעלות מלאה על המועדון ללא תשלום, כשבתמורה התחייב להעמיד למועדון תקציב שנתי גבוה. כבר באותו קיץ עברו מספר שחקנים של הפועל כפ"ס, לשעבר בבעלותו של אלי טביב, אל הפועל ת"א - וכך החלה באופן לא רשמי השותפות בין טביב להראל.

תחילת השותפות הרשמית החלה בקיץ הקודם, אז הסתיימה "שנת הצינון" של טביב בהפועל כפ"ס.