בדרך להסדר חוב: תשובה מוותר לדלק נדל"ן על 2 מ' ש'

הדיבורים על הליכה של דלק נדל"ן להסדר חוב, מקבלים תמיכה ברקע ויתורו של בעל השליטה יצחק תשובה, על תשלומי ריבית אג"ח ■ החברה צפויה לשלם כ-306 מ' ש' למחזיקי אג"ח בספטמבר

עוד רמז להליכתה של דלק נדל"ן להסדר חוב: החברה הודיעה אתמול (ב') לבורסה בת"א כי בעל השליטה בה, יצחק תשובה, ויתר לחברה על תשלום ריבית בהיקף של כ-2 מיליון שקל בגין אג"ח. מועד תשלום הריבית אמור היה להתרחש אתמול, אולם נדחה וטרם נקבע מועד חדש. ככל הנראה, תשובה אינו מעוניין לקבל תשלום ריבית מדלק נדל"ן בימים של דיבורים על הליכה להסדר חוב בחברה.

מדובר בעוד עדות מטרידה למצבה הפיננסי הקשה של דלק נדל"ן, עליה עברו לא מעט טלטלות מאז משבר האשראי העולמי ב-2008. תחילה נחלצו החברה האם דאז, קבוצת דלק, ובעל השליטה יצחק תשובה, לעזרת החברה. אולם מאז - ולמרות שהצליחה דלק נדל"ן לממש מתחילת 2010 נכסים בהיקף של כ-5 מיליארד שקל - שבים הדיבורים בשוק ההון על הליכה של החברה להסדר חוב, מדי ערב למועד התשלומים לבנקים ולמחזיקי האג"ח.

ברקע דברים אלה, נציין כי בשבוע שעבר קיים דירקטוריון החברה ישיבה בה הוחלט לבחון מחדש אם דלק נדל"ן אכן תוכל לעמוד בדוח תזרים המזומנים שפרסמה בעבר, כאשר ב-21 לחודש אמורה החברה לפרסם עדכון לתוכנית.

החששות מהליכתה של דלק נדל"ן להסדר חוב גוברים, לנוכח העובדה כי החברה תידרש לשלם בספטמבר הקרוב כ-306 מיליון שקל למחזיקי אג"ח כ"ה (ומחזיקה בהיקף חוב כולל של 2 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח שלה), וככל הידוע קופתה ריקה. בעלי האג"ח, שנמצאים בחוסר וודאות ולא מאמין שתשובה יכניס את היד לכיסו ויסייע, מובילים את האג"ח להיסחר ב"תשואת זבל" של עד 113%.

למרות שנראה שהשוק כבר מתמחר כיום את ניירות הערך של דלק נדל"ן תוך הנחה כי הפיתרון לחובותיה יכלול הסדר חוב עם "תספורת" בהיקף מסוים, עדיין נושאים המשקיעים עיניהם ל-21 בחודש.

ככל הידוע, נבחנות מספר אפשרויות לטיפול בבעיותיה של דלק: 1. המרת חוב למניות. 2. החלפת נכסים (חברות בת כמו DGRE, או אלעד מגורים וחברות שמחזיקות בנכסים) באג"ח. 3. הזרמת הון על ידי הבעלים.