אירועי הקיץ בחיפה: הסיורים, ההופעות והתערוכות החדשות

הסיורים, ההופעות והתערוכה החדשה במדעטק עושים חשק לעלות לעיר הכרמל

בדיחה חיפאית מוכרת שואלת, מה המשותף לחיפה וליפהפייה הנרדמת? התשובה - הרבה אוצרות חן, ובעיקר שנת יופי ארוכה מדי. כבר שנים שחיפה שומרת על המקום השלישי בצמרת הערים הגדולות בישראל. לשתי המובילות יש יתרונות מובהקים על פניה (לאחת היסטוריה עתיקה ולאחרת סצנה עדכנית), ומשום מה חיפה המשיכה לדשדש מבלי להתרומם, למרות יתרונותיה הנופיים והאנושיים.

בתקופה האחרונה מורגשת בה התעוררות חיובית, והקיץ שנכנס בדלת הביא איתו משב רוח צעיר ורענן בדמות אירועים ופעילויות שמשתפים פעולה עם האתרים הוותיקים. יום שישי אחר הצהריים, ואנחנו בדרכנו לקמפוס הנמל. מתחם הקמפוס הפך ליריד ססגוני הומה ועולץ, שזכה לשם "קלבת שבת".

על הציר הראשי, סביב הבמה המרכזית, הוקמו דוכנים רבים שהציעו מרכולת מגוונת: מבירה בוטיק דרך איפור פנים וקליעת צמות, ועד בריכת כדורי ענק שקופים ובתוכם ילדים המנסים לשמור על יציבות.

בבמת משנה שרה להקה פיוטים מסורתיים, ועל הבמה המרכזית הופיעה להקה חיפאית מצוינת ואחריה גידי גוב במיטבו. מדי שישי ב-16:00 יתקיים כאן האירוע לכל המשפחה, כולל מופע של אמן אורח. בתפריט: יהודית רביץ, אתניקס, מירי מסיקה ואחרים. המתחם קטן, הביקוש עצום, והצפיפות מהבילה. כדי להקל הציבו ספרינקלרים ומאווררים.

רשימת האירועים של הקיץ החיפאי מלאה כל טוב - לצעירים ולבוגרים, בעיר ובחוף - יש הכול. לקטנטנים "חמבגן" - פעילויות בגני השעשועים הציבוריים (ליצנים, קסמים, פינות חי), לנוער - "קיץ 10", פעילויות ערב (מ-21:00) ב-10 שקלים בלבד (באולינג, סרטים, מופעים), לצעירים - פסטיבל גולדסטאר בחוף הסטודנטים (17-18.8) עם מופעים של רמי פורטיס, עברי לידר, הג'ירפות ועוד.

גם סיורים יהיו חלק מאווירת הקרנבל בעיר, והם רבים ומגוונים. בגן החיות יערכו ספארי לילה - הזדמנות נדירה לחוות את החיות בשעות החשיכה ולהרגיש כמעט כמו בטבע (מגיל 5, 50 שקלים, בתיאום בטל' 04-8372886). בשעות הערב יתקיימו במושבה הגרמנית היפהפייה והציורית סיורים מומחזים. כשצעדנו בעקבות הדמויות הצבעוניות התחקינו אחר הלך הרוח של הקהילה הטמפלרית, גילינו פינות חן חבויות, ובעיקר התוודענו לאנקדוטות מרתקות. המבנים המשומרים, השערוריות הרומנטיות והסיפורים האישיים הופכים את הסיור לחוויה רב חושית. אף שהם מיועדים למבוגרים, נראה שגם ילדים ישתעשעו מהתלבושות, מהדרמה ומהמבטא היקי המופלא (חמישי 18:00, שבת 17:00; 60-40 שקלים לאדם, בתיאום בטל' 1-800-305090).

עוד סיור שמתאים לכל המשפחה הוא הסיור הפנורמי באוטובוס תיור - אשר חולף בשכיות החמדה בעיר אל מול נופים שרק חיפה יודעת לספק: טיילת לואי וסטלה מאריס הן רק טעימה מנקודות החן. האיסוף - מרחבי העיר, המועדים - שני ושישי 10:00, 13:00, המשך - שלוש שעות, והכול בחינם (טל' 04-8535606).

ובכלל, ילדים אוהבים נסיעות לא שגרתיות, וחיפה מציעה שתי אופציות שחורגות מהמקובל - רכבל וכרמלית. הרכבל מטפס מהחוף לסטלה מאריס - ומשם יש תצפית פנורמית מקסימה. הכרמלית עושה כמעט אותו דבר מתחת לאדמה, ומחברת את העיר התחתית לכרמל. שווה להתנסות, ולו לשם החוויה. אם אתם כבר בחיפה, ובמיוחד עם ילדים, כדאי להגיע למדעטק - מהמוזיאונים המובילים בארץ למדע ולטכנולוגיה, המשכיל להעביר תכנים מורכבים בצורה משחקית ומשעשעת. במבנה ההיסטורי הראשי, שבו הוקם בשעתו הטכניון, יש תצוגת קבע, ובמבנה נוסף תערוכות מתחלפות.

בימים אלה מוצגת כאן תערוכת ספורט שהגיעה מקנדה. התחנות האינטראקטיביות מושכות ילדים ומבוגרים כאחד, משום שהן מדגימות את חוקי המדע שעומדים מאחורי הפעילות הספורטיבית ומאפשרים התנסות אישית. בין היתר תוכלו למדוד את עוצמת הבעיטה שלכם לשער, לבדוק אם אתם קופצים נכון וכמה עומס אתם מפעילים, לבחון את שיווי המשקל שלכם, ולהתמודד בתחרות ריצה. לכל אקט ספורטיבי יש כאן הסבר מדעי שמגרה לסקרנות, והילדים לומדים בהנאה רבה. (75-60 שקלים, טל' 04-8614444).

יש גם שפע מסעדות - מחומוס עממי (דוגמת אבו מרון בעיר התחתית) או בשר להמונים (רק בשר במושבה הגרמנית ועוד).המגיעים לשני לילות באחד המלונות נהנים בחינם מאחת מהאטרקציות (המוזאונים, גן החיות, הרכבל ועוד). ועד אוכל מפונפן יותר (Voila בכרמל).

פרטים ומידע על האירועים באתר www.kaits.co.il