חנינה לחנין זועבי

אם מישהו חושב שזועבי עברה על החוק, שייגש למשטרה - לא לוועדת האתיקה בכנסת

חנין זועבי מצליחה להוציא אותי מהכלים. ואני לא לבד. חברת הכנסת שהפכה לסמל המרמרה, יצאה נגד מדינת ישראל וחיילי צה"ל בכל הזדמנות ובכל כלי התקשורת, אמרה שאת ג'וליאנו מר רצחו "או ישראלים או משוגעים" וקינחה בכמה פליקים לסדרניות במליאת הכנסת, מצליחה לעצבן את רוב אזרחי מדינת ישראל.

גם חברי ועדת האתיקה של הכנסת שבעו מעלילותיה והחליטו להשעות אותה מפעילות פרלמנטרית עד סוף המושב, לא בגלל הבעיטות שספגה הסדרנית נינה טרסקונובה, אלא, באיחור אופנתי של שנה, בגלל השתתפותה הפעילה במשט, בטענה שמדובר בפעילות אקטיבית שמהותה פגיעה בביטחון המדינה.

אין לי מחלוקת עם ועדת האתיקה עם הגדרת אופי פעילותה של זועבי, והנזק שהיא גורמת לישראל בעודה יושבת בבית המחוקקים הישראלי, רק שאין זה מתפקידה של ועדת האתיקה לטפל בה.

הסנקציות שהוטלו על זועבי, שנוספו על שלילת זכויות היתר שלה מייד לאחר המשט, הם פגיעה בדמוקרטיה ובזכותו של ח"כ לפעול על פי צו מצפונו, במסגרת החסינות הניתנת לו.

זוכרים את ח"כ עזמי בשארה, חברה לשעבר של זועבי למפלגת בל"ד והיו"ר שלה? אותו בשארה שנאשם בריגול נגד ישראל, ברח מהארץ בעיצומה של החקירה נגדו, והגיש את התפטרותו מהכנסת לקונסול בקהיר?

בשארה היה בכנסת ארבע קדנציות, במהלכן עשה דברים חמורים לא פחות, כמו למשל לקרוא לפעולה אלימה נגד ישראל בפסטיבל הניצחון של חיזבאללה בשנת 2000, לעודד את הפלסטינים לצאת לאינתיפאדה בנאומו באזכרה לחאפז אל אסד בסוריה, ולהפליא לחבוט בישראל ובבטחונה, תוך קריאה לשימוש בטרור נגדה.

עד שלא נפתחה נגדו אותה חקירה סמויה, שגרמה לו להימלט, אף אחד בוועדת האתיקה של הכנסות, לא העלה על דעתו להשעות אותו מפעילות פרלמנטרית, למרות שדבריו גרמו לרוב חברי הכנסת לצאת מדעתם. מי שטיפל בו בסופו של דבר, גם אם באופן עקיף, היו רשויות החוק.

לכן, אם חנין זועבי פגעה בביטחון המדינה, מי שצריך לטפל בה הוא לא יו"ר ועדת האתיקה החדש, יצחק ועקנין מש"ס, אלא המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה. אם מישהו מהח"כים חושב שחנין זועבי עוברת על החוק, שייגש לתחנת המשטרה הקרובה לביתו ויגיש נגדה תלונה, או שילחץ על היועץ המשפטי לממשלה, שמתמהמה בהגשת חוות דעתו האם יש עילא להעמיד את זועבי לדין, להגיע סוף סוף, אחרי שנה, להחלטה בנושא.

היה ויוחלט להעמיד את זועבי לדין, יוכלו חברי הכנסת להתחיל בהליך מזורז להסרת חסינותה ואז אפשר יהיה לטפל בה במישור המשפטי, הראוי לעבירה חמורה כזאת.

אבל עד שזה יקרה, יש לבטל את הסנקציות האנטי דמוקרטיות האלה, שבאותה מידה אסור שיוטלו על ח"כ מהימין שפוגעים, לכאורה, בחוק. ואולי צריכה להישאל שאלה אחרת, מה עומד מאחורי מריחת הזמן של יהודה וינשטיין במה שנוגע למעשיה של זועבי? אולי יש כאן עובדות או אינטרסים שאנחנו לא מבינים?