האחים אנצ'ל חוזרים: "בן דב, עצור כל המשכורות בטאו!"

האחים אנצ'ל, המחזיקים לטענתם באג"ח ג' של טאו, כותבים לאילן בן דב: "אין יותר ארוחות חינם על חשבון פנסיית הציבור - שלם את כל ההתחייבויות על ידי הבאת הון אישי"

על רקע הבקשה להסדר החוב של אילן בן דב בטאו, בקשה שמשקפת "תספורת של כ-60% ושכבר נראה שרבים ממחזיקי האג"ח לא יהיו מוכנים לקבל, מצטרפים למחאה נגד בעל השליטה בטאו גם האחים אנצ'ל, הזכורים מהסדר החוב של אפריקה ישראל ולב לבייב, שמחזיקים לטענתם באג"ח ג' של חברת טאו תשואות.

במכתב ששלח איתי אנצ'ל לאילן בן דב, שהגיע לידי "גלובס", כותב הראשון לקראת כינוס מחזיקי האג"ח מחר כי הוא דורש "הסדר מיטבי לכלל הנושים, אשר רובם הם אנשים קשי יום שהפנסיה שלהם שימשה את בעלי השליטה בטאו להרפתקאות. יש לפעול לקבלת תמורה ברורה וחסרת סיכון ככל הניתן", לדבריו.

"על כל הגופים המוסדיים המחזיקים אג"ח של טאו להבהיר לבעל השליטה כי אין יותר ארוחות חינם על חשבון פנסיית הציבור, וכי עליו לשלם את ערך הפארי המלא של ההתחייבויות על ידי הבאת הון אישי, או לחילופין להיות מנותק מכספי חוסכי הפנסיה בעתיד בכל חברה בה הוא בעלים. כל פתרון אחר ייצור מצב בו בעלי השליטה המעטים המכניסים יד לכיס כדי לשלם חובות, ירגישו פראיירים, וירוצו אף הם לבצע הסדרי חוב דלוקס", כותב אנצ'ל.

אנצ'ל דורש מבן דב "לפעול במיידי לעצירת משכורות והטבות של בעלי עניין ומנהלים בכירים בטאו ולבדוק את השכר בחברה, וכן לפעול לביצוע תשלומים של החברה באמצעות אג"ח שלה במקום מזומן". אנצ'ל טוען כי בעוד שמוצעת תספורת מהותית לחלק מן הנושים, חלק אחר מן שלהם אינו נפגע כלל - כמו עובדי החברה, ספקיה, לווים מסויימים (בנקים, מחזיקי אג"ח א') - ועל מחזיקי אגח ג' להתנגד בתוקף להסדר מסוג זה, בו כל נטל ההסדר נופל על כתפינו".

עוד כותב אנצ'ל, כי "בעל השליטה מבקש לקבל עבור אג"ח שברשותו, אותם תנאים כמו יתר מחזיקי האג"ח. הדבר מנוגד לרוח החוק ועל מחזיקי אגח ג' להתנגד בתוקף למתן תמורה לבעל השליטה על אג"ח שבידיו, ובטח לא תמורה זהה לזו שיקבלו נושים רגילים". הכותב דורש גם כי בן דב יאריך את הערבויות האישיות שלו, שחלקן עומדות לפוג בימים הקרובים.

לדבריו, בן דב מציע מניות של חברות שונות ומשונות שבשליטתו, שנמצאות במצב פיננסי קשה ולא ברור ותלויות בביצועים של חברות בנות נכדות ונינות - "זהו מתכון בטוח להגיע להסדר נוסף תוך כמה שנים, ובמצב נחות בו אנו נהיה בעלי מניות ושותפים למחדל ולא מחזיקי אג"ח הזוכים לקדימות בקבלת כספים", כתב אנצ'ל.