התעוררות פיננסית

מגמת העליה של ת"א 25 תקפה תמיכה קריטית ב-1,247

ת"א- 25 המשיך להיסחר השבוע במסלול של מגמת עליה כאשר התמיכה ב-1,232 "הצילה" אותו מהיפוך מגמה. אחריה חזר המדד להיסחר מעל 1,247 אבל עדיין לא הצליח לעלות מעל האזור 1,265-1,283. התמיכה ב-1,247 היא כעת משמעותית עוד יותר והמדד לא אמור לרדת מתחתיה במסגרת מגמת העליה. מהלך מעל 1,283 יחשב סימן חיובי במיוחד. שורה תחתונה: מגמת עליה תקפה. תמיכה קריטית ב-1247.

לקנות בורסה

ביום ראשון התייחסתי לפוטנציאל העליה של סקטור האנרגיה, פוטנציאל שאכן התממש. כן התייחסתי לכך שסקטור הפיננסיים עדיין חלש. יכול להיות שהמסחר אתמול מהווה מפנה חיובי בסקטור הפיננסים ואם כך הוא הדבר, יש לזה משמעות גם לניהול התיק וגם משמעות חיובית לשוק.

ה-ETF XLF המייצגת את סקטור הפיננסים בכללותו זכתה לתמיכה באזור השער 14.6. מתמיכה זו אפשרי מהלך עליה. KBE, ה-ETF שמתמקדת במניות הבנקים גם החלה לעלות מרמת תמיכה. זו עוד לא בשורה שורית טוטאלית שכן התפתחות עוצמה בהשוואה לשוק ניתן לראות רק אחרי זמן מסוים אבל בהחלט ניתן לראות במצבן הטכני של מניות הפיננסים איתות חיובי.

רעיון חדש שלנו להשקעה בסקטור היא CBOE, מניית בורסת הנגזרים משיקגו. אחרי השתוללת פוסט הנפקה נראה שהמניה מצאה לעצמה תמיכה. מכיוון שמדובר בחברה שהיא מועמדת פוטנציאלית להשתלטות, יש נופך ספקולטיבי חיובי להשקעה בה.

בכל הקשור ל-S&P500 , אחרי עליה יפה ביום שלישי, התאפיין המסחר ביום רביעי בתנודתיות בגבולות צרים מאוד. הניסיון להגדיר מגמה במצבו הטכני של ה-S&P500 בסיום המסחר ביום רביעי הוא מאתגר אבל בשקלול כל הפרמטרים, נראה שיוצא מגמת עליה. התמיכה הקריטית - 1,305. מהלך מתחת לרמה זו לא יהיה סמפטי. מהלך מעל 1,330 ישחרר את מגמת העליה ל"חופשי".

אנחנו נמצאים בעונת הדו"חות ולהבדיל מהמחזור הקודם, הפעם נראה שהדברים חיוביים. אבל, לא תמיד לקנות בקפיצה שאחרי הדו"ח זה צעד נבון. למשל, גוגל עלתה יפה אחרי הדו"ח והחלה לדשדש. סביר שיהיה לחץ כלפי מטה שיאפשר רכישה בתנאים נוחים יותר, אולי 580 ואולי 540. מהלך מעל 600 ילמד כי לא כדאי להמתין לתיקון.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.