ממשיכה קדימה: חברת אקסלנז נכנסת לתחום סרטן הכבד

במסגרת הניסוי המקדמי הראשוני, שנערך ב-36 נבדקים בבית החולים הדסה, הודגמה התאמה גבוהה מאוד בהבדלה בין נבדקים עם גידול סרטני לבין אלו ללא גידול

חברת אקסלנז נכנסת לתחום סרטן הכבד: החברה, המפתחת ומשווקת מיכשור רפואי לאבחון וניהול מחלות בדרכי העיכול והכבד, מדווחת היום (א') לראשונה על סיומו המוצלח של ניסוי ראשוני להוכחת יעילות מכשיר ה-BreathID לאבחון של סרטן הכבד ומודיעה כי בהתבסס על איכות התוצאות של הניסוי והפוטנציאל הכלכלי הגלום בהתוויה חדשה זו, הוחלט באקסלנז להיכנס לניסוי קליני מתקדם יותר.

אקסלנז נמצאת בשלבים מתקדמים של היערכות לביצוע הניסוי הקליני המתקדם ומתכוונת לפנות בזמן הקרוב למינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) ולמשרד הבריאות הקנדי והישראלי לקבלת האישורים הנדרשים לביצוע הניסוי.

במסגרת הניסוי המקדמי הראשוני, שנערך ב-36 נבדקים בבית החולים הדסה, הודגמה התאמה גבוהה מאוד בהבדלה בין נבדקים עם גידול סרטני לבין אלו ללא גידול. בנוסף לכך, הודגמה יכולתה של טכנולוגיית ה-BreathID להבדיל בדיוק גבוה בין גידול פעיל לזה שאיננו פעיל, וזאת בהשוואה לאבחון המתבצע באמצעות CT עם חומר ניגוד.

בניסוי המתקדם, הצפוי להתבצע בכ-100 נבדקים ב-5 מרכזים רפואיים בארה"ב, קנדה וישראל, ייבדקו מדדי יעילות של מכשיר ה-BreathID לאבחון סרטן הכבד.

מנכ"ל אקסלנז, סטיבן איתן, אמר היום כי "אנו שמחים על כניסתה של אקסלנז לתחום סרטן הכבד ומקווים להביא לפריצת דרך בתחום אבחון המחלה. תוצאות הניסוי הראשוני מעודדות מאוד ובכוונת אקסלנז להתקדם כעת במהירות בהיערכות לתחילת הניסוי המתקדם".