יום גורלי לתשובה: דלק נדל"ן תציג מתווה להסדר חוב

דירקטוריון החברה יתכנס אחר-הצהריים לאשר מתווה להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח

דירקטוריון דלק נדל"ן יתכנס אחר הצהריים (א') לישיבה גורלית, בה יתבקש לאשר מתווה להסדר חוב על רקע הקשיים הפיננסיים אליהם נקלעה החברה. מנכ"ל דלק נדל"ן הוא ערן מיטל ובעל השליטה הוא יצחק תשובה.

כפי שנחשף ב"גלובס" בשבוע שעבר, החברה צפויה לבקש ממחזיקי האג"ח דחייה בתשלום חלק מהחוב. על פי הערכות בשוק ההון, תבקש החברה ממחזיקי האג"ח מסדרה כ"ה דחייה של 4-5 חודשים בפירעון של כ-300 מיליון שקל, שהיה אמור להתבצע בחודש ספטמבר הקרוב.

בשוק ההון מעריכים כי אם מחזיקי האג"ח אכן יסכימו לכך, הם צפויים לקבל פיצוי בדמות תוספת בריבית או ביטחונות, וכן הודעה בדבר תמיכה נוספת של תשובה בחברה, כאקט שאמור לשדר הבעת אמון שלו בדלק נדל"ן.

היקף החוב של דלק נדל"ן למחזיקי האג"ח עומד על 2.1 מיליארד שקל (מסך חוב כולל של כ-15 מיליארד שקל במאוחד), זאת בעוד קופת המזומנים שלה ריקה, והיא סובלת מגרעון בהון העצמי בהיקף של 1.3 מיליארד שקל. במצב זה, ברור שהחברה אינה יכולה לשרת את החוב שלה.

בהנחה שמחזיקי האג"ח יסכימו לתת את הארכה המבוקשת, אמורה דלק נדל"ן לגבש תוכנית מסודרת לטיפול בחובותיה, שתתבסס על נכסיה המרכזיים של החברה. מדובר בשתי החברות הבנות של דלק נדל"ן: אלעד ישראל, המחזיקה קרקעות בישראל, ו-DGRE המחזיקה בשורת נכסים באירופה, ובראשם רשת חניונים בבריטניה, המושכרים לחברת NCP.

הסדר חוב עתידי יכלול ככל הנראה המרת חלק מהחוב למניות, וכן השתתפות מצד בעל השליטה, תשובה, שצפוי להזרים הון ונכסים במסגרת גיבוש הסדר. גורמים בשוק ההון מדגישים כי תשובה מתכוון להגיש הצעה שלא תכלול "תספורת" לבעלי האג"ח, ובמידה שהם יוותרו על חלק מהחוב, הם יקבלו בתמורה נכסים בגובה הוויתור.

סדרות האגח של דלק נדלן
 סדרות האגח של דלק נדלן