גרופון: קשת מקדמת שלא כדין את אתר Buy2

‎אתר הקניות החברתיות פנה בנושא לרשות השנייה ■ זכיינית ערוץ 2 קשת מחזיקה ב-40% מאתר Buy2 ■ קשת בתגובה: "התלונה מופרכת ושקרית, אין שום העדפה ל-Buy2 בערוץ 2"

ראשי אתר האינטרנט גרופון ישראל התלוננו בפני הרשות השנייה כי זכיינית ערוץ 2 קשת מקדמת, בניגוד לחוק לכאורה, את אתר Buy2 שלה, באמצעות זיכיונה.

במכתב שנשלח לרשות מטעם עורך הדין של האתר, טל אייל בוגר ממשרד פישר, בכר, חן וול אוריון ושות', נכתב כי "פעולותיה של קשת עולות כדי אפליה אסורה של שחקנים הפועלים בתחום הקניות החברתיות, דבר אשר פוגע בשוויון בין השחקנים בתחום, בתחרות, בטיב, באובייקטיביות ובטוהר השידורים של ערוץ 2".

קשת מחזיקה ב-40% מפעילות Buy2, והיתר מוחזק בידי חברת "נטקס ניו-מדיה".

על-פי התלונה, קשת עוברת על שורה מסעיפי חוק הרשות השנייה, ובהם איסור מתן העדפה לתשדיר פרסומת שהופק בידיה עצמה וקידום ענייניה האישיים-כלכליים.

"במסגרת ניסיונה של קשת למנף את פעילותה בתחום הקניות החברתיות, קשת עושה כל שלאל ידה על מנת לחזק את הזיקה בינה לבין Buy2, באמצעות הפלטפורמות השונות בהן היא פועלות ובאמצעות מעמדה הדומיננטי", נכתב.

על-פי התלונה, ניתן באתר mako קישור לאתר Buy2, מיד בעמוד הכניסה. "הזיקה בין קשת לבין Buy2 מובלטת גם באתר", נכתב, "קשת מאפשרת ל-Buy2 לעשות שימוש בשמה באופן שבאתר Buy2 מודגשת הזיקה בין שני הגופים... קשת אף עושה שימוש פסול בזיכיון שניתן לה, ובפרט במותגי התוכניות שלה וברצועות הפרסומות שהיא משדרת".

בדוגמה שמספקת התלונה נכתב כי במסגרת מבצע שהוצע מאתר Buy2 לרשת ניו-פארם, "הצליחה Buy2 להשיג עסקה יומית אטרקטיבית במיוחד עם רשת ניו-פארם, שעל פני הדברים נעדרת כל הגיון כלכלי או שיווקי. הסיבה היחידה, כך נחזה, שרשת ניו-פארם הסכימה לקחת חלק בעסקה כאמור, נובעת מכך ש-Buy2 הבטיחה לרשת ניו-פארם פרסום נוסף בערוץ 2".

מהרשות השנייה נמסר: "דרשנו הבהרות מהזכיין בנושא".

בניו-פארם סירבו להגיב לדברים.

נקשת נמסר בתגובה: "התלונה מופרכת ושקרית. אין שום העדפה ל-Buy2 בערוץ 2, והיא רוכשת פרסומות כמו כל מפרסם אחר, כולל גרופר. גרופר, שמתלוננת על העדפה, מסתירה מהרשות השנייה את העובדה המהותית והמביכה שהיא עצמה מפרסמת בקשת, במסגרת שיתוף-הפעולה שלה עם לאומי קארד.

"אכן - שמה של Groupon, המתלוננת על אפליה, התנוסס במסגרת זו על מסכה של קשת ובאתר mako אלפי פעמים בבאנרים ובווידואו.

"התלונה על קיפוח מגוחכת כשהיא באה מאתר הקניות החברתיות אשר משקיע יותר מכל אתר אחר בפרסום באינטרנט ואשר משקיע מיליוני שקלים ברשת הפרסום של גוגל".