מחאת האוהלים לא עוצרת: מאהל יהודי-ערבי ייפתח ביפו

מאות פעילים צעדו מרוטשילד לגן לוינסקי ■ בירושלים 200 פעילים ממאהל המחאה יצאו לצעדה למשכנו של נתניהו וניסו לחסום את הרחוב

מחאת הפעילים רחוקה מלהסתיים: לאחר צעדות המחאה במהלך הערב בתל-אביב וירושלים, מחר ייפתח מאהל מחאה נוסף ביפו במטרה לשתף גם את ערביי ישראל למאבק. בתוך כך, מאות פעילים צעדו הערב (ד') משדרות רוטשילד בתל-אביב אל עבר מאהל המחאה בגן לוינסקי, וקראו לראש הממשלה בנימין נתניהו לגור יחד עימם באוהלים, כך פורסם באתר גל"צ.

מוקדם יותר הערב נרשמו הפגנות במספר ערים ברחבי הארץ. כמאתיים פעילים ממאהל המחאה בירושלים חסמו את רחוב עזה בעיר, בו מתגורר ראש הממשלה, ותלו שלט: "למכירה ב-5 מיליון שקלים".

במקביל, צעדו בעפולה 200 סטודנטים מהשדרה המרכזית וחסמו את הכניסה לעיר. בבאר שבע הפגינו מוקדם יותר עשרות פעילים בכיכר המטוס, ועצרו את התנועה ברחובות הסמוכים. באשקלון, הוקם מאהל מחאה חדש, ובמקום התכנסו כמאה צעירים. במקביל נפגש השר להגנת הסביבה גלעד ארדן נפגש עם פעילי המחאה במאהל בתל אביב. (לסיפור המלא).

נזכיר כי יו"ר ההסתדרות עופר עיני נפגש בצהריים בלשכתו עם מארגני מחאת הדיור, ראשי התאחדות הסטודנטים, ונציגים מארגונים חברתיים נוספים. בתום הישיבה, סוכם כי ההסתדרות תשתף פעולה באופן מלא עם המארגנים בכל הנוגע לדיונים הקרובים שבכוונתו לקיים עם הממשלה.

עיני הציב אולטימטום לנתניהו ולפיו אם עד שבת נתניהו לא יסכים להיכנס להידברות עם ההסתדרות על הורדת מחירים בשוק כולו - ההסתדרות תיכנס למחאה. עיני לא פירט אילו צעדים תנקוט במידה ולא יתקיימו המגעים. עיני הבהיר כי בשולחן העגול שהוא דורש לקיים ישתתפו גם נציגי מחאת האוהלים. "ההסתדרות יודעת לנהל מאבקים. אנחנו ניכנס לזה בכל הכוח", אמר עיני.

מוקדם יותר הודיע מרכז השלטון המקומי כי החל מ-1 באוגוסט יצטרפו הרשויות המקומיות למאבק העממי למען הפחתת מחירי הדיור. החל מתאריך זה יבקרו ראשי הרשויות במאהלי המחאה השונים ברחבי הארץ וינקטו צעדים נוספים כפי שיוחלט מחר בכינוס חירום של הרשויות בבאר-שבע.