האם להאמין לשטראוס-קאהן?

אולי המתלוננת משקרת ואולי לא, אך ברור ששטראוס-קאהן נתן ליצרו להשתלט עליו

אז מי את, נאפיסאטו דיאלו? זוכרים את המנהל לשעבר של קרן המטבע הבינלאומית, דומיניק שטראוס-קאהן? דיאלו היא החדרנית במלון בניו-יורק שהגישה נגדו את תלונת האונס ב-14 במאי, שבגללה הוא נעצר ואיבד את חירותו לצאת מארה"ב, את משרתו הנחשקת ואת סיכוייו הטובים להיבחר לנשיא צרפת הבא.

דיאלו חשפה בתחילת השבוע את זהותה, בלי להתייעץ עם התביעה המחוזית במנהטן, ששוקלת ברצינות את ביטול כתב האישום. 2-3 פרטים ידועים עליה "כמעט" בוודאות: היא בת 32, היא בתו של אימאם מגיניאה במערב אפריקה, והיא לא אוהבת שמכנים אותה "זונה".

בראיונות ל-ABC ול"ניוזוויק" היא תיארה כיצד תקף אותה לכאורה שטראוס-קאהן, 62, שיצא עירום מחדר האמבטיה וראה אותה בחדרו, ופירטה את תוכן השיחה ביניהם. הבדיקות משטרתיות חשפו סימנים ברורים, לרבות ממצאי דנ"א, ששטראוס-קאהן והמתלוננת קיימו יחסי מין.

"אבל יש כאן הרבה סתירות, שזה מדהים", אמר מקור בתביעה. "אנחנו משחקים כאן ב'איזו גירסה שלה לבחור'". למשל, דיאלו אמרה לעובדת הסוציאלית בבית-החולים כי שטראוס-קאהן לא פלט מילה כאשר הוא אנס אותה. לאחר מכן היא חזרה על הגירסה הזו באוזני שוטרים, תובעים וחבר מושבעים מורחב. והנה לפתע שב אליה כוח הזיכרון, מעשה נסים, והיא משחזרת שיחה.

לתביעה נמאס. הדיון הבא בתביעה, שנקבע ל-1 באוגוסט, נדחה ל-23 בחודש, ודיאלו מואשמת כעת ששיקרה כאשר הגישה בקשת מקלט מדיני בארה"ב לפני כמה שנים: היא טענה כי נאנסה על-ידי כנופיה בגיניאה.

מסקנות: 1. ייתכן כי דיאלו נאנסה. שום נאנסת אינה מסגירה מרצונה את כל נסיבות המקרה, בייחוד אם היא מבקשת מקלט מדיני. 2. ייתכן כי דיאלו לא נאנסה וקיוותה לפרס כספי נאה על יחסי המין שהיו בסוויטה. 3. ברור שהמועמד לנשיאות צרפת הניח לאיברו להשתלט על מוחו באותה סוויטה. בגיל 62 צריך כבר לדעת שלכל החלטה יש השלכות, בייחוד בין הסדינים.