עקב בקשת "גלובס": הדיון בערעור קצב - בדלתיים פתוחות

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט העליון להורות כי הדיונים בערעורו של הנשיא לשעבר יתקיימו בדלתיים סגורות, ואולם סנגורי קצב וכלי תקשורת שונים, ובהם "גלובס", התנגדו לכך

בניגוד לעמדת הפרקליטות, הדיון בערעורו של הנשיא לשעבר משה קצב יתקיים בדלתיים פתוחות - כך קבע היום (א') בית המשפט העליון.

לדברי השופטים, "שקלנו את טענות הצדדים, ואין ספק שצריך להגן על פרטיותן של המתלוננות. עם זאת, נראה לנו כי בשלב זה, ולאור הפרסום הרחב עליו הורה כבר בית המשפט המחוזי, ניתן וראוי יהיה לקיים את הדיון, לפחות בעיקרו, בדלתיים פתוחות. בטיעון בעל-פה נדרשים באי-כוח הצדדים להקפיד על שמירת המתכונת שנקבעה בהחלטות בית המשפט המחוזי. כמובן שניתן יהיה לקיים דיון בעניין זה או אחר בדלתיים סגורות, לבקשת מי מהצדדים או ביוזמת בית המשפט".

נזכיר כי פרקליטות המדינה ביקשה בשבוע שעבר מבית המשפט העליון, שידון בקרוב בערעורו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב, להורות כי הדיונים יתקיימו בדלתיים סגורות.

הפרקליטות טענה לא ניתן יהיה לקיים דיון פתוח, "המאפשר ציטוטים והפניות לכל המוצגים והפרוטוקולים, אם הדלתיים תהיינה פתוחות" - כך עולה מבקשה שהגישה עו"ד נעמי גרנות מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה לשופטי העליון העתידים לדון בערעור, מרים נאור, עדנה ארבל וסלים ג'ובראן.

סנגוריו של קצב התנגדו לבקשה ודרשו כי הליכי הערעור יתקיימו בדלתיים פתוחות. בבקשה שהעבירו עורכי הדין אביגדור פלדמן, ציון אמיר, אבי לביא, מיקי חובה, גיא שמר וצבי ואתורי, נאמר כי "הגיעה העת לשים סוף לדיון במחשכים בכל הנוגע לתיק זה. תיק זה ראוי שייפתח לציבור, ושהציבור יוכל לעמוד נכונה על הראיות ופרשנותן, משקלן והקשרן הנכון והראוי, כפי המפורט בנימוקי הערעור".

גם קבוצת עיתונאים מכלי תקשורת שונים, ובהם "גלובס", הגישה לבית המשפט בקשה להורות כי הדיונים יתקיימו בדלתיים פתוחות. כעת, כאמור, התקבלה בקשה זו.