הצלחה להנפקת הזכויות של די-פארם: גייסה 16.5 מיליון שקל

בכוונת די-פארם להמשיך ולהרחיב את ביצוע ניסוי Phase III במוצר המוביל של החברה, תרופת ה-DP-b99 לטיפול בחולים בשבץ מוחי איסכמי, עד לקבלת תוצאות דוח הביניים

הצלחה להנפקת הזכויות של חברת די פארם . החברה, המפתחת טיפול חדשני במחלות של מערכת העצבים המרכזית (CNS), השלימה הנפקת זכויות לבעלי המניות וגייסה 16.5 מיליון שקל. בידי החברה התקבלו הודעות ניצול לרכישת 99% מכלל יחידות הזכות שהוצעו. במסגרת ההנפקה מימשה בעלת השליטה בחברה, כלל ביוטכנולוגיה (48%), את מלוא הזכויות שבידיה ובנוסף רכשה במסגרת המסחר בבורסה כ-250 אלף זכויות נוספות.

בכוונת די-פארם להמשיך ולהרחיב את ביצוע ניסוי Phase III במוצר המוביל של החברה, תרופת ה-DP-b99 לטיפול בחולים בשבץ מוחי איסכמי, עד לקבלת תוצאות דוח הביניים הצפוי להתקבל עד סוף הרבעון הראשון של 2012.

ההרחבה כוללת, בין היתר, הגדלת מספר המרכזים הרפואיים המשתתפים בניסוי מכ-140 מרכזים כיום לכ-170 מרכזים וכן הגדלת תשומות ניהוליות תומכות, וזאת במטרה להגביר את קצב גיוס החולים. החברה שבה ומעריכה כי תוצאות הניסוי הסופיות צפויות להתקבל במהלך המחצית הראשונה של 2013. תרופת ה- DP-b99 נבחנת בהיבטי בטיחות ויעילות התרופה בהגנה על תאי המוח שנפגעו כתוצאה מהפסקה באספקת הדם למוח עקב חסימת כלי דם.

די-פארם צפויה לפרסם בחודשים הקרובים את נתוני בטיחות הניסוי הנאספים על ידי ועדת DSMB - ועדה חיצונית בלתי תלויה הפועלת על סמך ועל בסיס הנהלים של ה-FDA, ותדווח על ממצאי ונתוני הבטיחות כפי שיימסרו על ידי הוועדה לאחר שתושלם בחינתם של 300 חולים ממשתתפי הניסוי. תוצאות דוח הביניים, כפי שיפורסמו במהלך הרבעון הראשון של 2012, יתבססו על מעקב של כמחצית מהחולים בניסוי, כ-385 חולים, ויכללו גם תוצאות יעילות. דוח הביניים נבחן אף הוא על ידי ועדת ה-DSMB.

הניסוי כולל כ-770 חולים הסובלים משבץ מוחי איסכמי בדרגת חומרה בינונית עד גבוהה. הניסוי, המתבצע במרכזים רפואיים בצפון אמריקה, אירופה, דרום אפריקה, דרום אמריקה וישראל. פרוטוקול הניסוי אושר על ידי ה- FDA האמריקאי במסגרת הערכת פרוטוקולים מיוחדת SPA (Special Protocol Assessment) ופיתוח תרופת ה- DP-b99 אושרה ל"מסלול מהיר" (Fast Track Designation).

הניסוי של די-פארם לטיפול בחולים בשבץ מוחי איסכמי הינו הניסוי הקליני Phase III הגדול ביותר המתקיים כיום למחקר שבץ. הניסוי הינו אקראי, בשיטת הסמיות הכפולה כולל קבוצת ביקורת. מטרתו העיקרית להעריך את בטיחות ויעילות DP-b99 הניתן למטופלים במהלך 9 השעות הראשונות מקרות השבץ. יעד הניסוי המרכזי הינו השוואת מצב החולים 90 יום לאחר האירוע המוחי בין הקבוצה המטופלת בתרופה לעומת קבוצת הביקורת.

די-פארם מפתחת טיפול במחלות של מערכת העצבים המרכזית (CNS). החברה הוקמה ב-1993 ביוזמת ד"ר אלכס קוזאק, מנכ"ל החברה. באוגוסט 2009 השלימה החברה הנפקה ראשונה של מניותיה בבורסה לניירות ערך בתל אביב. בעלת המניות הגדולה בחברה הינה כלל תעשיות ביוטכנולוגיה (כ-48%).

שבץ מוחי איסכמי נחשב לגורם השלישי לתמותה בעולם והסיבה המובילה לנכות ומוגבלות כרונית. בכל שנה, כ-1.5 מיליון בני אדם בארה"ב, מערב-אירופה ויפן לוקים בשבץ ראשון או שבץ חוזר.