הצריכה הפרטית בארה"ב התכווצה לראשונה מזה שנתיים

בחודש יוני חלה ירידה של 0.2% בצריכה הפרטית לעומת צפי לעלייה של 0.1% ■ ההכנסה הפרטית עלתה ב-0.1% ■ שיעור החיסכון מסך ההכנסה עלה לשיא שנתי של 5.4%

הצריכה הפרטית בארה"ב התכווצה לראשונה מזה כשנתיים: מנתוני המאקרו שפורסמו היום (ג') לפני תחילת המסחר בוול סטריט עולה כי בחודש יוני חלה ירידה של 0.2% בצריכה הפרטית לעומת צפי לעלייה של 0.1% ולאחר שבחודש הקודם נרשמה צמיחה של 0.1% (הנתון עודכן כלפי מעלה מ-0%) בצריכה הפרטית.

נציין כי נתון זה אשר רשם לראשונה מזה שנתיים ירידה הינו נתון מאקרו מרכזי מאחר והצריכה הפרטית אחראית לכ-70% מצמיחת התמ"ג בארה"ב, והירידה בצריכה עלולה להעיד על כך שהצמיחה בארה"ב צפויה להיות איטית עוד יותר.

לאחר פירסום הנתון החלש אשר מצטרף לנתונים חלשים שהעיבו על השוק גם אתמול, מתחזקות ירידות השערים בחוזים העתידיים בוול סטריט.

עוד עולה מהנתונים כי ההכנסה הפרטית עלתה ב-0.1% בהתאם לציפיות לאחר שבחודש מאי נרשמה בסעיף זה עלייה של 0.3%. מדובר בעלייה הצנועה ביותר בהכנסה הפרטית שנרשמה בארה"ב מאז נובמבר. כך ששילוב בין שני הנתונים מעיד על עלייה בשיעור החיסכון של האמריקנים לרמה הגבוהה ביותר שנרשמה ב-2011 - 5.4% לעומת רמה של 5% במאי.

נציין כי הירידה בצריכה הפרטית חלה למרות הירידה שנרשמה ביוני ברמת האינפלציה הנגזרת מהצריכה וההכנסה הפרטית. מדד ה-PCE שמהווה את הנגזרת האינפלציונית המעידה על עליית המחירים כתוצאה מהצריכה וההכנסה הפרטית בארה"ב ירד ב-0.2%. ליבת המדד אשר מנטרלת את מחירי המזון והאנרגיה אשר נחשבים לתנודתיים עלתה ב-0.1%. הצפי בשוק היה כי מדד ה-PCE יעלה ב-0.2%.