אושר: הקמת מצוף ימי מול תחנת הכוח אורות רבין בחדרה

הקמת המצוף תאפשר ייבוא גז טבעי נוזלי (LNG) שישמש גיבוי לגז הישראלי שצורכת חברת החשמל ■ הקמת המצוף צפויה להסתיים בעוד כ-18 חודשים

המועצה הארצית לתכנון ובניה אישרה הקמת מצוף ימי מול תחנת הכוח אורות רבין בחדרה. הקמת המצוף תאפשר ייבוא גז טבעי נוזלי (LNG) שישמש גיבוי לגז הישראלי שצורכת חברת החשמל. הקמת המצוף צפויה להסתיים בעוד כ-18 חודשים.

הפרויקט מנוהל על-ידי חברת נתיבי הגז הממשלתית (נתג"ז) ונמצא כעת בהליכי קדם מכרז (RFI). אישורה המהיר של תכנית הקמת המצוף במועצה הארצית מהווה הישג לשר התשתיות הלאומיות עוזי לנדאו שהעניק עדיפות גבוהה לקידום התכנית.

השר לנדאו, שברך על האישור אמר כי:"התמיכה הגורפת שהביעה המועצה הארצית בפרויקט, פירושה הכרה בחשיבותו הגדולה למשק הישראלי. מדובר בצעד חיוני בדרך להבטחת אספקה רציפה וסדירה של גז טבעי, שעלולה להידלדל כבר לקראת אמצע שנת 2012, ועד ששדה הגז 'תמר' יחובר לצנרת הגז של המדינה, מתקן המצוף הימי יסייע לישראל להתמודד עם המחסור בגז ויתרום תרומה חשובה לביטחונה האנרגטי. בכוונתנו להמשיך ולקדם בכל הכוח את המצוף הימי, כדי שיעמוד בלוחות הזמנים שתוכננו לו, ויהיה שמיש לקראת המחצית השנייה של שנת 2012".

מנתג"ז נמסר כי היא מברכת על החלטת הוועדה וכי החלטה זו משקפת את העובדה כי ניתן לקדם פרויקטים בעלי חשיבות לאומית במהירות, תוך שיתוף כל הגורמים הרלוונטים והרשויות באיזור.