סין מצטרפת לרוסיה: מבקרת התנהלות המחוקקים האמריקנים

נגיד הבנק הסיני: נעקוב אחר ההתפתחויות בארה"ב ■ סין ורוסיה מחזיקות ביחד אג"ח של ממשלת ארה"ב בשווי 1.28 טריליון דולר

סין מצטרפת לרוסיה ומבקרת את התנהלותו של הממשל האמריקני בכל הקשור להעלאת תקרת החוב האמריקני. נגיד הבנק המרכזי בסין, זואו קסיאוצ'ואן, אמר היום (ד') כי יעקבו אחר התנהלותה של ארה"ב בניסיון להתמודד עם החוב עצום שלה.

קסיאוצ'ואן הוסיף כי הוא מברך על כך שהרפובליקנים והדמוקרטים הצליחו להגיע להסכם. נציין כי סין היא הנושה בגדולה ביותר של ארה"ב בעולם.

בדבריו, מצטרף קסיאוצ'ואן לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין שאמר אתמול כי "ארה"ב חיה מעבר ליכולותיה, חיה על חובות הולכים וגדלים ובמובנים מסויימים מעבירה את האחריות למדינות אחרות ומתנהגת כפרזיטית".

הערותיהם של שני הבכירים משקפים את הדאגה הגוברת בשווקים כי ארה"ב תאבד את דירוג האשראי המושלם שלה (AAA) מסוכנויות הדירוג, זאת לאחר שחברה סינית הייתה הראשונה והורידה את הדירוג האמריקני ל-(A) לעומת דירוג (A+), ואף הכניסה את דירוגה של ארה"ב לבחינת מעקב.

נציין כי סין ורוסיה מחזיקות ביחד אג"ח של ממשלת ארה"ב בשווי 1.28 טריליון דולר. "זה בטח מתסכל בשביל ממשלת סין", אמר בראיין ג'קסון, אסטרטג בכיר בבנק המלכותי של קנדה בהונג-קונג. "הם כבר יודעים שאין להם הרבה אופציות השקעה מלבד באג"ח של ממשלת ארה"ב".