הצלחה לפרולור בשלב II של הניסוי הקליני בהורמון גדילה

בעל המניות הגדול בפרולור הוא יו"ר טבע פיליפ פרוסט ■ החברה מצפה להיכנס לשלב III ב-2012 ■ שי נוביק, נשיא פרולור: "התוצאות מעל למצופה; פועלים להיכנס לשלב III של הניסוי"

חברת פרולור , אשר בעל המניות הגדול בה הוא יו"ר טבע פיליפ פרוסט (20.1%), הודיעה היום על סיום שלב II, שלב היעילות, בניסוי שלה בהורמון גדילה.

לאחר ההודעה, בעת כתיבת שורות אלה עולה, מאבדת מניית החברה כ-1.4% בבורסה בתל אביב. פרולור נסחרת גם בבורסת ה-AMEX.

המוצר של פרולור הוא הורמון גדילה אשר מתפרק לאט יחסית בגוף האדם, ולכן ניתן להזריקו רק פעם בשבוע, לעומת הזרקה יומיומית בהורמוני הגדילה הקיימים. החברה דיווחה כי כל 39 הנבדקים בניסוי, הציגו בתום הניסוי רמות נורמליות בדם של חומר בשם IGF1 אשר מעיד על פעילות של הורמון הגדילה.

שי נוביק, נשיא פרולור, אמר היום ל"גלובס" כי התוצאות הן מעל למצופה, וכי הן צפויות לאפשר לחברה לעבור ישירות שלב III של הניסויים. ניסוי שלב III ייערך להערכת החברה ב-150-200 חולים והוא יימשך חצי שנה עד הוכחת יעילות ועוד שנה אחרי כן לאישוש הבטיחות. "אנחנו פועלים במהירות כדי להגיש את הבקשות לכניסה לניסוי ברבעון הראשון של 2012", אומר נוביק.

"אנחנו מעריכים כי בשנה הקרובה נבחן חלופות למימון נוסף, בין אם מהמשקיעים ובין אם מגורמים אסטרטגיים", הוסיף נוביק. "אנחנו מאמינים כי די מהר אחרי פרסום התוצאות, נדע אם שת"פ אסטרטגי בשלב הזה הוא אפשרי".