פלדמן: "ייתכן שקצב שיקר וכן קיים יחסים בהסכמה עם א'"

(עדכון) - פרקליטו של משה קצב בפתח הדיון בערעורו: "בניגוד לדבריו של הנשיא לשעבר, ייתכן כי היו יחסים בהסכמה בין קצב לבין המתלוננת א', והוא אינו אומר את האמת"

הניסיון האחרון של משה קצב להיחלץ מעונש המאסר שנגזר עליו החל הבוקר (א') בבית המשפט העליון. לדיון בערעורו מגיע קצב לא כנשיאה השמיני של מדינת ישראל, אלא כאנס מורשע שנשלח ל-7 שנות מאסר מאחורי סורג ובריח.

כפי שדווח בגלי צה"ל, פרקליטו של קצב, עו"ד אביגדור פלדמן, הודה כי ייתכן שמרשו לא אמר אמת בעדותו. "בניגוד לדבריו של הנשיא לשעבר, ייתכן כי היו יחסים בהסכמה בין קצב לבין המתלוננת א', והוא אינו אומר את האמת".

שופט העליון סלים ג'ובראן התייחס בספקנות לטענת פרקליטי קצב בערעור על החלטת המחוזי. "כדי שבית המשפט ידון באפשרות שהיו לכל היותר יחסי מרות עם המתלוננת, האם לא כדאי שהמערער עצמו יטען זאת?", אמר.

פרקליטו של קצב, עו"ד פלדמן, טען בדיון כי העדה המרכזית לוקה בקשיי זיכרון מהותיים ביותר בנושאים מרכזיים, וכי עדותה הם דברי שקר מודעים.

3 שופטים, מרים נאור, עדנה ארבל וסלים ג'ובראן - הרכב שנחשב מחמיר - הם שישמעו את טענותיו של הנשיא לשעבר ויכריעו בבוא היום אם לקבל את הערעור.

במוקד הערעור: טענת ההגנה החלופית, ולפיה מהחומר הראייתי בתיק מצטיירת תמונה שמצביעה לכל היותר על מערכת יחסים של יחסי מין תוך ניצול מרות - ולא אונס בין קצב לבין המתלוננת המרכזית בפרשה, א' ממשרד התיירות.

המחוזי דחה את הטענה הזו בעיקר בשל העובדה שקצב עצמו הכחיש מכל וכל קיומם של יחסי מין כלשהם עם המתלוננת. שופטי העליון יכריעו אם הם מוכנים לבחון את הדברים.

הדיון היום יימשך עד שעות אחר-הצהריים המוקדמות, ובהמשך השבוע נכונו לנו עוד שני ימי דיון נוספים ברביעי ובחמישי. בית המשפט שמר שני ימי דיון נוספים גם בשבוע הבא, למקרה שהזמן לא יספיק לצדדים. לאחר מכן, בתוך מספר שבועות סביר להניח, נדע מהי החלטת השופטים.