הטיפ היומי: מניה של תאגיד אמריקני שעשויה לזנק ב-46%

כלכלני גולדמן זאקס מעניקים למניית ג'נרל אלקטריק המלצת "קנייה" במחיר יעד של 24 דולר

חברת הענק האמריקנית ג'נרל אלקטריק פועלת בתחום התשתיות, הטכנולוגיה, הפיננסים והמדיה ביותר מ-100 מדינות בעולם. היצע המוצרים והשירותים הרחב שלה נע בין מנועי סילון, מערכות כוח ואנרגיות מתחדשות, מכשירי חשמל ביתיים, ציוד אבחון רפואי, טכנולוגיות טיפול במים, שירותים פיננסיים, מוצרים תעשייתיים ובידור. לחברה ארבע זרועות פעילות עיקריות: אנרגיה, תשתיות טכנולוגיות, פיננסים, פתרונות לבית ולעסק, וזרוע המדיה NBC Universal.

הרווח הנקי למניה ברבעון השני היה 34 סנט - מעל תחזיתנו של 33 סנט. התוצאות חיזקו השקפתנו, כי על אף החולשה ברבעון זה, הפורטפוליו התעשייתי של GE צובר מומנטום לקראת המחצית השנייה של השנה - יחס הזמנות לקבלות בציוד עומד על 1.2, עם צמיחה של 33% בהזמנות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

בנוסף, ישנו שיפור ברווחיות זרוע הפיננסים: רווח לפני מס של 1.94 מיליארד דולר לעומת תחזית של 1.64 מיליארד דולר; תשואת הדיבידנד הנוכחית צפויה לעלות בסוף השנה מ-15 סנט ל-18 סנט לרבעון בזכות איתנות ושיפור בביצועי זרוע הפיננסים; והלימות ההון הראשוני של הזרוע עומדת על 10.2% לעומת דרישה רגולטורית לטווח ארוך של 7%.

GE ממשיכה לשמור על משקל חסר ברוב קרנות הנאמנות המתמחות בחברות לארג'-קאפ, והסנטימנט נשאר ברובו שלילי בשל סיבות עבר. אך אנו מזהים משוואת סיכון-סיכוי אטרקטיבית, ובמכפיל 13.7 ל-2011 ממליצים על מנייתה "קנייה" במחיר יעד של 24 דולר - גבוה ב-46% ממחירה הנוכחי.

**נכתב על-ידי מחלקת המחקר, גולדמן זאקס