רשות המסים: עובד לא יטפל בתיק שרוה"ח המייצג בו הוא קרובו

מנהל הרשות המסים יהודה נסרדישי מקשיח את כללי האתיקה בכל הנוגע לטיפול בתיקים בהתייחס לקרבה בין רואי החשבון המייצגים נישומים לבין עובדי הרשות, מחשש לניגוד עניינים

"פרשת רשות המסים 2" - בה מואשם דוד ואנונו, לשעבר מנהל היחידה הארצית לחקירות שטח ומודיעין ברשות, בלקיחת שוחד מנישומים תמורת הסדרי מס מקלים - נותנת את אותותיה: במכתב ששלח לאחרונה מנהל הרשות, יהודה נסרדישי, לבכיריו, הוקשחו כללי האתיקה בכל הנוגע לטיפול בתיקים בהתייחס לקרבה בין רואי החשבון המייצגים נישומים לבין עובדי הרשות, וזאת מחשש לניגוד עניינים.

בעבר פירסמה הרשות נהלים המסדירים את אופן הטיפול של העובדים בתיקי נישומים של קרובי משפחתם וכן בתיקים בהם יש להם אינטרס אישי או שקיים לגביהם חשש לניגוד עניינים. נקבע איסור מוחלט על עובד לטפל בתיקי משפחה מקרבה ראשונה, קרובי משפחה, מכרים, שכנים, חברים ולקוחות שיש לו עמם קשר עסקי; כמו כן, נקבע באותו נוהל כי עובד הרשות לא יטפל בתיק של נישום, שבו רואה החשבון המייצג הוא בן-זוגו של העובד או קרוב משפחתו מדרגה ראשונה.

כעת הוחלט להרחיב את הכללים באופן שיחולו גם על רואי החשבון המייצגים את הנישומים - כך שעובד לא יטפל בתיק שבו רואה החשבון המייצג את הנישום הוא קרוב משפחתו, גם אם לעובד אין כל קשר עם הנישום.

ההגדרה הורחבה וחלה לא רק על קרובי משפחה מדרגה ראשונה אלא גם על גם על משפחה מורחבת. בנוסף הוחלט כי עובד לא יטפל בתיק בו יש לו עם המייצג קשר חברי.

המושג "קשר חברי" כולל גם מקרים בהם העובד ורואה החשבון נפגשים במפגשים חברתיים ואין להם קשר הדוק, או כשהם נוהגים להזמין אחד את השני לאירועים משפחתיים.