הסכם: שכר שוטרים מתחילים יזנק ב-30% ל-6,700 שקל בחודש

כך עולה מהסכם עקרוני שעליו הודיעו היום שר האוצר, יובל שטייניץ, והשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' ■ עלות תוספות השכר נאמדת בכ-80 מיליון שקל בשנה

שוטרים מתחילים בתפקידי שטח וסוהרים המועסקים במשמרות, ירוויחו בקרוב 6,700 שקל ברוטו בחודש, במקום 5,144 שקל כיום. כך עולה מהסכם עקרוני שעליו הודיעו היום (ב') שר האוצר, יובל שטייניץ, והשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ'. מן המהלך הזה ייהנו לא רק צעירים שיצטרפו למשטרה ולשב"ס, אלא כ-6,000 שוטרים וסוהרים המשרתים כבר היום. עלות תוספות השכר נאמדת בכ-80 מיליון שקל בשנה.

"זהו יום היסטורי ותיקון עוול מתמשך שיאפשר לשוטרים ולסוהרים החדשים להתקיים בכבוד ולקבל תמורה לעבודה הקשה סביב השעון", אמר על כך השר אהרונוביץ'. במשרד לביטחון פנים מציינים כי מדי שנה עוזבים את המשטרה מאות שוטרים בשל תנאי שכר נמוכים מאוד, וכי המשטרה לא מצליחה לגייס לשורותיה שוטרים חדשים. "אחרי שאנחנו משקיעים בהכשרה ארוכה של שנה וחצי, מגיע השוטר לשטח ומבין שהוא לא יכול לעבוד 16 שעות ביום במשכורת עלובה כזאת", אמר גורם במשרד. לדבריו, ניכר כי הלחץ שהפעיל בשנה וחצי האחרונות השר אהרונוביץ' סייע לשיפור משמעותי בשכר ההתחלתי. "הוא לא יכול היה להסתכל לשוטרים בפרצוף", אמר הגורם. אהרונוביץ' הבהיר לאחרונה לאוצר כי ללא שיפור משמעותי בשכר השוטרים, יתמוך בהצעת החוק הקוראת לאפשר לשוטרים להתאגד ולהקים ועד, בדומה למדינות רבות. גם בוועדות הפנים והכספים של הכנסת איימו לתמוך בהצעה הזאת, והעניקו לאהרונוביץ' רוח גבית.

מו"מ על שכר הוותיקים

על פי ההבנות בין הצדדים, ימשיך להתנהל מו"מ באשר לשוטרים והסוהרים הוותיקים יותר, זאת כדי שלא ייפגע מעמדם לנוכח השיפור המשמעותי בשכר השוטרים המתחילים. במקביל, הצדדים יפעלו לניתוק הגמלאים מהסכמי השכר בצה"ל, ולהצמיד את גמלתם למדד המחירים לצרכן - בדומה למרבית גמלאי המגזר הציבורי. אם יוסכם על ניתוק שכזה, הרי שגמלאי המשטרה והשב"ס יזכו למענקים שיתר גמלאי המגזר הציבורי זכו להם, בעלות כוללת של כמה מאות מיליוני שקלים.

המשך המו"מ יכלול גם סוגיה מורכבת ביותר: במשרד האוצר מעוניינים לנתק את השוטרים והסוהרים מהסכמי השכר בצה"ל, ולבנות עבורם מנגנון ייחודי למניעת שחיקה. במשרד לביטחון פנים, לעומת זאת, לא ממהרים להסכים לכך, אלא אם ישוכנעו כי הדבר ייטיב עם השוטרים והסוהרים.