כלכלני סיטי על מחאת האוהלים: "ישראל תילחם בקרטלים"

כלכלני סיטי: "תנועת המחאה מאיימת על הראלי בשוק המקומי" ■ "ההשלכות הפיסקליות של המחאה אינן ברורות" ■ סיטי מעריכים: הממשלה תגביר התחרותיות ותייעל הפשרת הקרקעות

"תנועת המחאה בישראל מאיימת על הראלי בשוק המקומי", נכתב היום (ג') בסקירת השווקים המתעוררים של בנק ההשקעות סיטי . "ההשלכות הפיסקליות של תנועת המחאה עדיין אינן ברורות, כאשר נראה שהשוק הישראלי לא מתמחר את העלאות הריבית במשק".

לטענת כלכלני סיטי, התגובה של ממשלת ישראל בראי המחאה עוד מתגבשת, אולם בסיטי מעריכים כי צעדים להגברת התחרותיות במשק ו"צמצום הקרטליזציה", אינם בלתי נמנעים. וזאת, במגוון סקטורים - בדגש על תחום המזון, הקמעונאות, הבנקים והטלקום.

בנוסף, צופים בסיטי כי "צעדים להגברת יעילות הפשרת הקרקעות" צפויים להתרחש גם כן. לפרשנותם, צעדים כאלה עשויים להוות "חדשות טובות עבור פוטנציאל הצמיחה הישראלי, אבל יקחו זמן". בטווח הקצר, בכל מקרה, מעריכים בסיטי כי הכלכלה בישראל תוסיף לצמוח.

שאלה נוספת אליה מתייחסים בסיטי, הינה השאלה אם תנועת המחאה מקבילה לראלי הנוכחי בכלכלה הישראלית. לטענת כלכלני סיטי, "השוק הישראלי חווה ראלי משמעותי בשבועות האחרונים, כאשר השוק הישראלי לא מתמחר את העלאות הריבית - זה נראה שגוי בענינו".

בסיטי סוברים כי הפוזיציה הפיסקלית של ישראל צפוייה להיחלש כתוצאה מכך, בעוד המדיניות המוניטרית של בנק ישראל צפוייה להתהדק.