"השווקים באירופה קורסים - ומנהיגי אירופה משחקים טניס"

כך נכתב בטור ברשת CNBC: "על רקע משבר החוב במרחב האירו, העלייה בתשואות האג"ח לרמת שיא, נשאלת השאלה המתבקשת - איפה מנהיגי אירופה?"

ביקורת חריפה מוטחת היום (ג') על מנהיגי אירופה השוהים בחופשה בעת שהשווקים באירופה צונחים. ברשת CNBC מתפרסם היום טור של Catherine Boyle היוצא נגד הבחירה של מנהיגי אירופה לשהות בחופשה בזמן שהשווקים בוערים.

כידוע, בורסות אירופה מתרסקות היום וברקע, החוזים העתידיים בוול סטריט מאותתים גם הם על מגמה שלילית בארה"ב. המשקיעים באירופה נושאים עיניהם לעבר משבר החוב באירופה, והחשש מ"גלישתו" לעבר איטליה וספרד ברקע עליית תשואות האג"ח של שתי המדינות, בשבוע שעבר.

"על רקע משבר החוב במרחב האירו, העלייה בתשואות האג"ח עלו לרמת שיא, אתה שואל את השאלה המתבקשת: איפה מנהיגי אירופה בשעה זו", נכתב בטור הדיעות.

בטור הדיעות מפרט הכותב את רשימת הצמרת האירופאית הנופשת בימי אוגוסט החמים, החופשה השנתית הנראית באור שלילי בצל השווקים הבוערים. ראש ממשלת בריטניה, דויד קמרון, שב רק אמש מחופשה כך גם שר האוצר הבריטי שעדיין מבלה בחופשתו. קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, עסקהבימים אלה בחופשה השנתית שלה שתיארך שבועיים "נקווה שהיא לפחות מסתובבת עם מכשיר פלאפון למקרה שבו יהיה צורך לגייס את גרמניה לפתרון משבר", נכתב הטור.

נשיא צרפת, ניקולאי סרקוזי, מבלה גם הוא בחופשה בריביירה הצרפתית עם אשתו ההרה קרלה ברוני. ראש ממשלת פורטוגל חוזה מנואל ברוסו, נופש גם הוא למרות שדוברו מתעקש בתוקף שהוא עובד במסגרת חופשתו. לעומת זאת, ראש ממשלת ספרד חוזה לואיז רודריגז זאפטרו, ביטל את חופשתו המתוכננת לאוגוסט על רקע העלייה החדה ברמת התשואות על האג"ח הספרדיות. סילביו ברלוסקוני, באיטליה חתך את החופשה שלו בסרדיניה, חופשה בווילה הידועה שלו "ככל הנראה עזב באמצע את זירת הבונגה בונגה", נכתב בציניות בטור.