מת דייויד לואיס, הבעלים של מלונות ישרוטל, בגיל 87

דיוויד לואיס, הבעלים ומייסד רשת מלונות ישרוטל, נפטר הלילה בלונדון בגיל 87 אחרי מחלה קשה ■ מנכ"ל מלונות ישרוטל: "הרשת מרכינה ראשה לזכרו; לואיס דוגמה לציונות וחלוציות"

דיוויד לואיס, הבעלים ומייסד רשת מלונות ישרוטל , נפטר הלילה בלונדון בגיל 87 אחרי מחלה קשה. הקשרים הראשונים של לואיס עם ישראל החלו ב-1973 מיד עם הפסקת האש במלחמת יום כיפור, כאשר לואיס ומשפחתו ייסדו קרן שתעזור לשיקום חיילים שנפצעו במלחמה. בנוסף לשיקום הפצועים, לואיס היה מעורב גם במימון שליחת רופאים להשתלמויות בחו"ל בתחום הנ"ל.

הקשר עם נכי צה"ל היה קשר מתמשך ולואיס נהג להזמין מידי שנה מאות משפחות של נכי צה"ל להתארח כאורחים שלו בבתי המלון באילת. בנוסף, לואיס תרם סכומים גדולים ביותר בסתר לעשרות ארגונים ופרטים הנזקקים לעזרה בישראל, וכל זאת בצנעה ומבלי שחפץ בפרסום.

בשנת 1980, יצר שר התיירות דאז, גדעון פת, קשר עם דייויד לואיס, בניסיון לשכנעו לבוא לישראל ולהשקיע בה. בעקבות זאת, ביולי 1984 נפתח בית המלון הראשון שלו באילת - ארמון המלך שלמה, ובשמו היום - ישרוטל המלך שלמה, וזו ראשיתה של רשת מלונות ישרוטל, הנחשבת לרשת המובילה בארץ. מאז באילת מקובל להתייחס אל העיר על פי שתי תקופות: "לפני לואיס ואחרי לואיס".

ליאור רביב, מנכ"ל רשת מלונות ישרוטל מסר: "רשת ישרוטל על כל עובדיה ומנהליה מרכינה היום ראשה לזכרו של מר דיוויד לואיס, שהיה עבורנו לא רק הבעלים של רשת ישרוטל, אלא דוגמא לציונות, חלוציות, אומץ, חזון, מעוף, דאגה למדינת ישראל; והיווה השראה לכולנו.

עבור כולנו בישרוטל, דייויד לואיס וישרוטל, אחד הם. במהלך שנות קיומה של הרשת היה מר לואיס מזוהה עמה לחלוטין, והיא הייתה מזוהה איתו לגמרי. זהות מוחלטת שכזו היא תופעה נדירה במפת העסקים בארץ, וללא ספק הנה פועל יוצא של אישיותו המיוחדת של אדם יוצא דופן זה, שהתמזל מזלנו לעבוד עמו".