מודל נבון? הכנסות גרופון זינקו 900% וההפסדים הוכפלו

הפסדיה של ענקית הקופונים הבינלאומית, גרופון הוכפלו ברבעון השני ביחס לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-102.7 מיליון דולר ■ ההכנסות זינקו ל-878 מיליון דולר

הפסדיה של ענקית הקופונים הבינלאומית, גרופון הוכפלו ברבעון השני ביחס לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-102.7 מיליון דולר בדומה להפסד עליו דיווחה ברבעון הראשון, כאשר החברה שכרה את שירותיהם של 1,000 עובדים חדשים, ולמרות שקיצצה בעלויות השיווק שלה ירדו ב-18% ל-170.5 מיליון דולר לעומת הרבעון הראשון. (נציין כי לפני שנה עוד הסתכמו הוצאות השיווק של החברה בכ-4 מיליון דולר בלבד)

למרות הירידה ברווחים דיווחה החברה על זינוק של כ-900% כהכנסותיה ביחס לרבעון השני ב-2010, הכנסותיה הסתכמו ב-878 מיליון דולר לעומת 87.3 מיליון דולר לפני שנה. ביחס לרבעון הראשון ב-2011 חלה עלייה של כ-36% בהכנסות. בסה"כ במחצית הראשונה של השנה רשמה החברה הכנסות ענק בסך של כ-1.5 מיליארד דולר.

נתוני ההשוואה נלקחו מדוח ה-S-1 שהציגה החברה במסגרת הנפקתה הציבורית ביוני, אז גייסה החברה 750 מיליון דולר, הנפקה אשר חשפה כי החברה צומחת במהירות אך מפסידה כסף.

חלק מהאנליסטים בשוק הביעו תהיות ביחס למודל העסקי של החברה, מודל החשוף גם לפגיעה כתוצאה מתחרות מחברות ענק כגון גוגל, מודל אשר נשען על צוות שיווק ענק ויקר אשר תפקידו להשיג הנחות מחברות ולטפל בביקושים להם מכיוון הלקוחות. האנליסטים גם חוששים שלחברה ימשיכו להיות הוצאות אדירות שיופנו למשיכת ושימור לקוחות.