הציבור בורח - והחברות ברכישות עצמיות של 355 מ' ש'

בימים האחרונים ניתן לזהות התחלה של מגמה של רכישות עצמיות באג"ח ובמניות, במטרה לאסוף סחורה בזול ■ גל של רכישה עצמית של אג"ח ומניות

את הדרמה האוחזת בשווקים בימים האחרונים, בעקבות החלטת סוכנות הדירוג S&P מסוף השבוע להוריד את דירוג האשראי של ארה"ב, מלוות לא מעט התבטאויות של מנהלי השקעות בשוק המקומי על ההזדמנויות הנוצרות בשווי המניות הנסחרות ובתשואות האטרקטיביות שמשקפות חלק מסדרות האג"ח של אותן חברות.

נראה כי חלק מהחברות שותפות להערכות אלה, ובימים האחרונים ניתן לזהות התחלה של מגמה של רכישות עצמיות באג"ח ובמניות, במטרה לאסוף סחורה בזול.

בין הבולטות: שלמה החזקות

בסה"כ עד כה הודיעו בימים האחרונים החברות הציבוריות על רכישות עצמיות בהיקף מצטבר של יותר מ-355 מיליון שקל, בעיקר באג"ח (כ-290 מיליון שקל), והיתר למניות.

מבין המדווחות, בולטות בהיקפי ההשקעה המתוכננים שלהן חברות הליסינג שלמה החזקות של שלמה שמלצר ואלבר של אלי אלעזרא, המתכוונות להשקיע בסדרות האג"ח הנסחרות שלהן קרוב ממחצית הסכום המוזכר - כ-170 מיליון שקל.

כיום שלמה ואלבר נסחרות בבורסה באמצעות אג"ח בלבד. לשלמה 6 סדרות אג"ח נסחרות בשווי שוק של כ-1.5 מיליארד שקל, שהתשואות עליהן נעות בין 5% ל-8.5%. לאלבר 10 סדרות בשווי שוק של כ-1.2 מיליארד שקל, בתשואות שבין 3%-9.5%.

בשלמה החזקות ציינו כי רכישת האג"ח "תאפשר ניצול הזדמנויות בשל תנאי השוק, ועשויה להביא לצמצום הוצאות המימון של החברה", ובאלבר הסבירו כי מטרת הרכישה היא "לנצל הזדמנויות לביצוע פירעון מוקדם של התחייבויות החברה במחירים הזדמנותיים".

מלבד חברות הליסינג, בין רוכשות האג"ח הנוספות נכללת גם חברת ההחזקות אמפל של יוסי מימן, המעוניינת לנצל תשואה שנעה סביב 30%, שאליה הגיעו סדרות האג"ח שלה לאור חששות השוק מעתיד פעילותה העיקרית - שותפות ביבואנית הגז המצרית EMG.

עוד בולטות לשלילה חלק מסדרות האג"ח של המשביר לצרכן והחברה הבת מועדון 365, הנסחרות בתשואות דו-ספרתיות של עד 20%. רמי שביט, בעל השליטה במשביר לצרכן, הסביר כי "אנו רואים במניות ובאג"ח של הקבוצה השקעה פיננסית טובה מאוד. להערכתנו, מחירי ני"ע של החברה ירדו כחלק מהמגמה השלילית בשווקים באופן שיצר הזדמנות השקעה מעניינת מאוד עבורנו באופן פרטי והן עבור חברת מועדון 365".

רכישות עצמיות
 רכישות עצמיות