גורם מוסדי: "בן-דב לא נזיל, וזאת הבעיה הכי גדולה שלו"

במסגרת הסדר החוב בטאו, הציע בן-דב למחזיקי האג"ח להעביר לחברה את מניות השליטה בסאני כנגד המרת התחייבויות האג"ח למניות טאו ■ אולם מאז יולי איבדה סאני מעל ל-50%

מצבם של מחזיקי האג"ח בחברת ההשקעות הכושלת טאו תשואות שבשליטת אילן בן דב, הורע משמעותית בשבוע האחרון. זאת, לאור קריסת מניות חברת סאני , בעלת השליטה בחברת הסלולר פרטנר . בן דב הציע למחזיקי האג"ח בטאו להעביר לחברה את מניות השליטה בסאני כנגד המרת התחייבויות האג"ח למניות החברה, אך מאז סוף יולי, מועד הצעת הסדר החוב, איבדה סאני יותר מ-50% משוויה.

את ההצעה שדחו מחזיקי האג"ח בבוז בחודש שעבר (מאחר ששיקפה לטענתם "תספורת" של כ-60% מהחוב המתואם) הם כנראה כבר לא יקבלו, לפחות כל עוד ימשכו הקשיים בגזרת סאני-סקיילקס-פרטנר, "הלחם והחמאה" של עסקי בן דב.

טאו דיווחה אמש כי פנתה לשלושה מעריכי שווי שונים בכדי לקבל הערכות חדשות, שרק לאחר פרסומן, במקביל לדוחות הכספיים לרבעון השני, תעדכן את עמדתה לגבי הסדר החוב שהציע בעל השליטה למחזיקי האג"ח. דיווח שאותו נתן לפרש גם כפתח לנסיגת בן דב מהצעתו. החוב למחזיקי האג"ח מסתכם ב-423 מיליון שקל.

מחזיקי האג"ח בטאו מודעים למצוקה שאליה נקלעו. "בן דב לא נזיל וזאת הבעיה הכי גדולה שלו", אמר היום ל"גלובס" גורם מוסדי והוסיף "כשמניית פרטנר יורדת קשה לבן דב להציע פתרון. הוא ב'ברוך' לא קטן". מוסדי אחר אמר כי "האירועים האחרונים מחלישים את יכולת הלחץ של מחזיקי האג"ח על בן דב. יותר מעניינת אותו עכשיו מלחמת ההישרדות של סאני וסקיילקס".

טאו דיווחה שלשום בלילה שבעקבות ירידות חדות בשערי ני"ע המהווים ביטחונות להבטחת אשראי של חברה בת בשליטתה המלאה, נוצרה חריגה מאמות מידה שנקבעו לשווי הביטחונות, והיא מנהלת מו"מ כדי לעמוד בדרישת הבנק שלו חייבת החברה הבת 16.5 מיליון שקל.