דיירי רוטשילד בדרך לבית המשפט: "חיינו הפכו לגיהנום"

תושבי הרחוב מתכוונים לפנות לביהמ"ש בדרישה להשיב להם את איכות חייהם: "סמים, רעש בכל שעות הלילה וצרכים בחצרות הם חלק משגרת חיינו החדשה. נקלענו לסיטואציה בין הפטיש לסדן"

"הטענות כי מדובר במחאה תל-אביבית בלבד קיבלו אתמול הוכחה מרשימה שלא כך הדבר. עשרות אלפי אנשים שיצאו לרחובות בפריפריה וביותר מ-10 ערים ברחבי הארץ מראות שמדובר במחאה כוללת" - כך אומרים היום (א') במטה המאבק ומביעים סיפוק ממספר המפגינים שפקדו אתמול (מוצ"ש) את העצרות בערי הפריפריה.

עם זאת, לא כולם בשדרות רוטשילד שבעי-רצון. מספר רב של דיירי הרחוב עומדים בימים הקרובים להגיש עתירה לבית המשפט בדרישה לשנות את אופן התנהלות עיריית תל-אביב, המשטרה ואנשי המאהל ברחוב.

נציגים של דיירי הרחוב נפגשו בשבוע שעבר עם נציגים ממאהל המחאה, נציגי משטרה ונציגי עירייה, והעבירו להם מסמך שכותרתו היא "שיקום איכות החיים לתושבי הקבע של שדרת רוטשילד וסביבתה".

במסמך נכתב בין היתר כי "סמים, רעש בכל שעות הלילה וצרכים בחצרות הם רק חלק משגרת חיינו החדשה. נקלענו לסיטואציה שממקמת אותנו בין הפטיש לסדן. לצערנו, אנחנו מרגישים ויודעים שננטשנו על-ידי הרשויות השונות, ואנחנו מעוניינים לעזור לכל הצדדים להגיע למקום שלא יפגע במחאה מחד, אך יאפשר מאידך את המשך חיינו השפויים".

"מרגישים מעונים"

במסמך המדובר אף מפורטות שורה ארוכה של הצעות להתמודדות, ובהן הרחקת מוקדי הרעש והגבלתם לאזור שמדרום לרחוב בצלאל יפה - אזור שאינו מאוכלס; פיקוח עירוני אינטנסיבי של 24 שעות ביממה, שימנע את הוונדליזם בחצרות הבתים (הדיירים מספרים כי בחודש האחרון נתלשו מערכות הנעילה והאינטרקום ברוב הבניינים, גדרות נעקרו, צינורות מים נשלפו מהקיר, וחשמל נגנב מהבניינים); פיזור מתקני שירותים כימיים בכל השדרה; פיקוח תברואתי; ריסוס נגד חרקים ופטור מדוחות חניה.

במקביל, דורשים תושבי הרחוב דיור חלופי למשפחות עם ילדים המתגוררות במקום, בטענה כי המחאה הפכה את שגרת יומם ללא פחות מגיהנום מתמשך: "מחסור בשעות שינה הוא מהשיטות הידועות לעינוי, וכך אנו מרגישים באחרונה - מעונים. חיינו כזומבים ערים הפכו סכנה למשרותינו ולמהלך חיינו התקין. הסובלים העיקריים הם הילדים, שאותם חוק שעות המנוחה אינו מעניין. הפעוטות ישנים כבר ב-20:00, וחייהם הפכו לגיהנום".

תושבי הרחוב טרם קיבלו התייחסות לדברים מכל אחד מהגופים שאליהם פנו, ובכוונתם לפנות לערכאות משפטיות.

העירייה: "מבינים ללב הדיירים"

מעיריית תל-אביב נמסר כי נציגי העירייה אכן נפגשו עם נציגי הדיירים בשדרה, שמעו את טענותיהם, ותשובה מפורטת נמצאת בדרך אליהם.

כמו כן אמרו בעירייה: "הסברנו לדיירי השדרה את הבעייתיות בסיטואציה הנוכחית. אנו מתגברים ככל האפשר את הנוכחות העירונית במקום ומבינים ללבם של הדיירים. עיריית תל-אביב מוציאה 40 אלף שקל מדי יום רק כתוספת לתגבור הכוחות בגלל המאהל".

בתגובה לדברי העירייה אומרים תושבי הרחוב: "בכל יום מתקשרים רבים מתושבי השדרה למוקד העירוני ולמשטרה, והם נענים כל הזמן באותה תשובה לקונית המספרת על החוק היבש ולא מעבר לכך. החיים שלנו הפכו לגיהנום, ואין אף אחד שמטפל בנושא".

ממטה המאבק נמסר: "אנו מנסים לעשות המון צעדים לכיוון תושבי השדרה". עם זאת, הם אינם מביאים בחשבון את העברת המאהל למקום חלופי.

מהמשטרה נמסר: "המשטרה מטפלת באירועי הקמת רעש על-פי החוק ובכל מקרה שבו מתקבלת הודעה על כך".

מטה המאבק: עדיין לא קיבלנו הזמנה להידברות

ביום שאחרי העצרות בערי הפריפריה ממשיכים ראשי המאבק בפגישותיהם היומיות בבית הנוער העובד בתל-אביב, במטרה לגבש את רשימת הדרישות שלהם.

לטענתם, כל עוד לא נקבע המנדט הרשמי של ועדת טרכטנברג, וכל עוד הם לא קיבלו הזמנה להידברות - לא תהיה כל התקדמות. באשר להמשך פעולות המחאה או תוכניות לסוף השבוע טרם התקבלו החלטות, אך כולם מדגישים כי המחאה לא נגמרה.

בתוך כך, צוברת תאוצה היוזמה לצעדת המיליון שהתגבשה בפייסבוק, ומטרתה להוציא מיליון איש לרחובות במחאה על יוקר המחיה. עד היום אישרו את השתתפותם באירוע, שעתיד להתקיים בשבת הראשונה של חודש ספטמבר, כ-50 אלף איש.