מיליונר חדש: נשיא צ'ק פוינט מכר השנה מניות ב-50 מ' ש'

אמנון בר לב קודם רק באחרונה לתפקיד נשיא החברה ומספר 2 לגיל שויד, המנכ"ל ■ צ'ק פוינט נסקה בשנה האחרונה בשיעור של 63%, ושווי החברה עבר רף של 10 מיליארד דולר

הקשר הסימביוטי בין תנועות בעלי עניין לבין ביצועי מניות שוב מוכיח את עצמו, והפעם בצ'ק פוינט , ענקית האבטחה הישראלית. צ'ק פוינט נסקה בשנה האחרונה בשיעור של 63%, ושווי החברה עבר רף של 10 מיליארד דולר.

בעלי העניין בה, ובעיקר חלק ממנהליה הבכירים, ממש לא נותרו אדישים לדהירת המניה, ומתחילת השנה מימשו שבעה מנהלים בכירים ודירקטורים מניות בשווי כולל של 35.2 מיליון דולר (124.4 מיליון שקל) - כך עולה ממעקב "גלובס" אחר תנועות בעלי עניין בחברות הישראליות שנסחרות בוול סטריט. בתקופה המקבילה אשתקד, לשם ההשוואה, מימשו בעלי עניין בחברה מניות בשווי של 11.4 מיליון דולר (ברוטו, לפני תשלום תוספת המימוש של האופציות למניות ותשלום מס).

העיתוי שבו בוחרים חלק מבכירי החברה לממש חלק מהחזקותיהם כנראה אינו מקרי, וזאת למרות שחלקם עושים זאת באופן "עיוור" (ללא שליטה על מחיר המכירה ועיתויה). מניית צ'ק פוינט עלתה מתחילת השנה בשיעור של 19% (בעוד מדד נאסד"ק איבד 6%), והחברה שווה כרגע 11.4 מיליארד דולר. ממחיר השיא שאליו נסקה המניה בדיוק לפני ארבעה שבועות - 61.17 דולר - איבדה ענקית האבטחה 10%.

שכיר שהפך למיליונר

המממש הבולט מבין השבעה הוא אמנון בר לב, שרק באחרונה קודם לתפקיד נשיא החברה, וזאת לאחר שש שנים כסמנכ"ל לענייני מכירות גלובליות, פיתוח עסקי ושירותי תמיכה טכנית. בר לב מימש מניות תמורת 14.1 מיליון דולר (50 מיליון שקל), לעומת 5.2 מיליון דולר לכל אורך השנה שעברה, ומספרים אלו ממחישים כי הנשיא הטרי של צ'ק פוינט הוא אחד מהמנהלים השכירים הבודדים בחברה שהפכו בזכותה למיליונרים כבדים.

בר לב הצטרף לצ'ק פוינט לפני שש שנים, ורק במהלך 2010 החל לממש חלק מהאופציות שקיבל למניות, ולמכור את המניות. במהלך שנתיים אלו מכר מניות תמורת 19.3 מיליון דולר ברוטו (68 מיליון שקל).

סביר מאוד להניח שהאופציות שמומשו באחרונה על ידי בר לב ניתנו לו במהלך שנת כהונתו הראשונה, ולפי מסמכי צ'ק פוינט, באותה שנה (2005) חולקו אופציות לעובדי החברה לפי מחיר מימוש ממוצע של 22.68 דולר. לכן, הרווח של בר לב מסך מימושיו בשנתיים האחרונות נע סביב 30 דולר בממוצע לכל אופציה, או 10 מיליון דולר בסך הכול (35 מיליון שקל).

ואם כבר בבר לב עסקינן, גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט, אמר באחרונה כי מינויו של הראשון לתפקיד נשיא החברה - ובפועל למספר 2 בה - אין פירושו הגדלת סמכויותיו על חשבון אלו של שויד עצמו, אך לא בטוח שכדאי לתפוס אותו במילה. שויד מכהן כיו"ר וכמנכ"ל צ'ק פוינט מרגע הקמתה, וייתכן שההגדרה הממלכתית של בר לב כנשיא רק נועדה להכשיר את הקרקע לקראת קידומו לתפקיד בכיר יותר. שויד, אגב, עדיין לא מכר השנה מניות.

ג'רי אונגרמן, שחולק יחד עם מריוס נכט את תפקיד סגן היו"ר בחברה, מכר השנה מניות תמורת 14 מיליון דולר, וזאת לעומת 9.4 מיליון דולר לכל אורך השנה שעברה.

אחרי בר לב ואונגרמן (ראו טבלה) התמקמה דורית דור, סגנית נשיא למוצרים. דור מכרה מתחילת השנה מניות תמורת 3.4 מיליון דולר, וזאת לעומת 2.3 מיליון דולר לכל אורך השנה שעברה. טל פיין, סמנכ"לית הכספים, מכרה מניות תמורת 1.9 מיליון דולר. פיין, שנכנסה לתפקידה לפני שלוש שנים, לא מימשה מניות במהלך 2010.

המניות שנמכרו על ידי בר לב, אונגרמן והאחרים ממחישות את העושר הרב שנצבר בידי מנהלי ועובדי צ'ק פוינט לאורך שנות פעילותה. נכון לסוף 2010, לכלל עובדי החברה יש 14.2 מיליון אופציות הניתנות למימוש לפי מחיר מימוש ממוצע של 23.85 דולר, וכך מגלמות רווח "על הנייר" של 443 מיליון דולר (198 אלף דולר בממוצע פר עובד).

מוכרים בלבד
 מוכרים בלבד