מידרוג מכניסה האג"ח של סקיילקס וסאני לרשימת מעקב

חדשות רעות לאילן בן-דב: עקב "ההרעה בפרופיל הפיננסי של פרטנר", מכניסה חברת הדירוג את אג"ח החברות למעקב ■ מידרוג: "דוחות פרטנר עשויות לייצר לחץ תזרימי על סייקלקס"

חברת הדירוג הישראלית מידרוג הודיעה היום (ב') כי היא מכניסה לרשימת מעקב את האג"ח שהונפקו על ידי סקיילקס וסאני , ברקע הרעה בפרופיל העסקה והפיננסי של פרטנר , המהווה חברה בת של סיילקס וחברה נכדה של סאני (לה גם החזקות ישירות בפרטנר).

סדרות האג"ח של סקיילקס מדורגות על ידי מידרוג ברמה A ("מאיכות גבוהה. הכרוכות בסיכון אשראי נמוך"), בעוד סדרות האג"ח של סאני מדורגות ברמה Baa ("הכרוכות בסיכון אשראי מתון, בעלות מאפיינים ספקולטיביים מסויימים").

על פי הודעת מידרוג, כלל סדרות האג"ח נכנסו לרשימת מעקב, כאמור, ברקע ההרעה בפרופיל עסקי של פרטנר, אשר דיווחה על ירידה ברווחיות ברבעון השני של שנת 2011 והודיעה על הפסקת חלוקת דיבידנד - מה שעשוי להערכת מידרוג "לייצר לחץ תזרימי על סייקלקס".

בנוסף, מעריכים במידרוג כי השחיקה בשווייה של פרטנר משפיעה משמעותית על יחסי ה-LTV של שתי החברות.

נזכיר כי בדוחות הרבעון השני של פרטנר לשנת 2011, הציגה החברה צניחה של 30% ברווח, והודיעה כאמור על עצירת חלוקת הדיבידנדים. כמו כן, הזהירה החברה כי הרווח במחצית השנייה של 2011 יהיה נמוך משמעותית מהמחצית השנייה של 2010. (דוחות פרטנר - לכתבה המלאה)