עזריאלי רוכש מאזורים 50% מקניון עיר ימים בנתניה ב-350 מיליון שקל

עד כה הוחזק קניון עיר ימים, שצפוי להיפתח ב-2012, בידי אזורים ושיכון ובינוי בחלקים שווים

‎‎קבוצת עזריאלי, שבשליטת דוד עזריאלי, רכשה מחצית מקניון עיר ימים בנתניה מחברת אזורים שבשליטת הרשי פרידמן, תמורת 350 מיליון שקל, למרות שהקבוצה מעריכה כי יחד עם ההשקעה בהשלמת הפרויקט יעמוד סך התשלום לאזורים על 390 מיליון שקל. על חידוש המגעים פורסם ב"גלובס" בחודש שעבר.

עד כה הוחזק קניון עיר ימים, שצפוי להיפתח בתחילת 2012, בידי אזורים ושיכון ובינוי בחלקים שווים. הקניון נבנה על מגרש בשטח 58 דונם, המיועדים למסחר ולמשרדים וממוקם בכניסה לשכונת עיר ימים על ציר בן-גוריון, סמוך לכביש 2.

חברת אזורים מעריכה את שווי החלק שנמכר לעזריאלי ב-400 מיליון שקל לאחר השלמת הבנייה.

‏‏הקניון צפוי לכלול 70 אלף מ"ר בנוי, מהם 24 אלף מ"ר למסחר, ונכון למועד זה נחתמו הסכמי שכירות לכ-68% משטחיו המסחריים. קבוצת עזריאלי מעריכה כי לאחר השלמת שיווק השטחים להשכרה, ה-‏NOI‏ החזוי עבור כלל שטחי המסחר יעמוד על כ-61 מיליון שקל.

‏בעזריאלי ציינו כי העסקה תלויה באי-מימוש זכות הסירוב של שיכון ובינוי, שככל שתושלם, תחזיק יחד עם עזריאלי בחלקים שווים בחברת הניהול של הנכס. להערכת קבוצת עזריאלי, שיעור התשואה המוערך יהיה לפחות כ-7.8%.

הקבוצה העריכה כי השלמת העסקה, בכפוף לתנאים המתלים, תהיה בעוד כחודשיים.

שכונת ‏עיר ימים‏ היא חטיבת קרקע שממוקמת סמוך לחוף הים בדרום מערב נתניה, מצפון לשכונת המגורים רמת פולג ומדרום לשמורת האירוסים. מתחם עיר ימים מיועד לבניית 4,640 יחידות דיור בבנייה רוויה וצמודת קרקע, 3,150 חדרי מלון וקניון.

‏‏קבוצת עזריאלי מחזיקה היום ב-15 קניונים ברחבי הארץ, מתוכם ארבעה בבנייה ובתכנון (בעכו, בקריית-אתא, בראשון-לציון וברמלה). הקבוצה נסחרת היום לפי שווי שוק של 10.8 מיליארד שקל.

‏לדברי מנכ"ל קבוצת עזריאלי, שלמה שרף, "קבוצת עזריאלי ממשיכה להשקיע ולחזק את תחומי הליבה של פעילותה בייזום, בנייה וניהול של קניונים, מרכזים מסחריים ומשרדים, בעיקר בישראל, תוך זיהוי הזדמנויות ומימושן".

‏‏לדברי בעל השליטה באזורים, הרשי פרידמן, "מדובר במהלך אסטרטגי חשוב הטומן בחובו ערך רב לאזורים. העסקה צפויה לחזק את בסיס ההון ותזרים המזומנים של החברה. מכירת הקניון מהווה נדבך נוסף בהליך המיקוד העסקי של החברה ביתרונותיה היחסיים". ‏‎‎‏