זעם בכנסת: "צה"ל לא משחרר שטחים נטושים כבר שנים"

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ רוני בר-און: "משרד הביטחון לא עומד למרבה הצער בהתחייבויות ובלוחות הזמנים שהציג בתשובות ראש הממשלה"

‎‏"הוועדה לביקורת המדינה מתקשה לראות בפעולות שננקטו מאז פרסום דוח מבקר המדינה פעולות מספקות, קצב תיקון הליקויים אינו מספק את חברי הוועדה", כך אמר היום יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ רוני בר-און, בדיון שקיימה הוועדה על דוח מבקר המדינה בעניין פינוי קרקעות המוחזקות בידי צה"ל.

בדוח המבקר, שהתפרסם לפני כחצי שנה, נמתחה ביקורת על צה"ל, שאינו ממהר להחזיר למדינה את שטחי הבסיסים שנמצאים במרכזים העירוניים וששטחם מגיע ליותר מ-50 אלף דונם. שטחים אלה כוללים גם מחנות כמו שדה דב, תל השומר, צריפין, קסטינה, גלילות ומחנה 80. לפי הדוח, צה"ל גם ממשיך להחזיק בבסיסים שננטשו ונושאים מפגעים, בשטח של כ-38 אלף דונם.

בצל מחאת הדיור והטענות שאין היום קרקעות זמינות לבנייה, הציג בר-און תמונה שלפיה צה"ל מעכב זה שנים פינוי של עשרות אלפי דונמים, שאין מניעה לשווקם לבנייה.

"אף שהדוח היה קשה ומפורט, וקבע דרכי פעולה מפורטות ביותר, הדיון היום העלה תמונה עגומה בלשון המעטה", אמר בר-און. "הדוח כבר הוצג למבוקרים בתחילת השנה והונח על שולחן הכנסת לפני 5 חודשים, אבל קצב תיקון הליקויים איננו מספק. משרד הביטחון טען שהציג תמונה של פעילות מסוימת, אבל הוא לא עומד למרבה הצער בהתחייבויות ובלוחות הזמנים שהציג בתשובות ראש הממשלה".

בוועדה הוחלט שבתוך כמה ימים יועברו לכל הגורמים הממשלתיים שנוגעים בעניין טופס שאלות ודיווח, שעליו יצטרכו גורמים אלה להשיב תוך חודש ולדווח על הפעולות שנעשו לתיקון הליקויים. לאחר מכן תערוך הוועדה מעקב על יישום מסקנות הדוח אחת לשלושה חודשים. ‏‎‎‏