קו אדום נחצה: אלמונים שרפו אוהל מחאה ברוטשילד

האוהל נשרף כליל אך איש לא נפגע ■ אנשי המאהל הביעו חשש הבוקר מאקט כזה של אלימות ורבים מהם חוששים מפעולות אלימות נוספות

סימני אלימות ראשונים במאהל בשדרות רוטשילד: לפנות בוקר (ד') שפכו אלמונים דלק על אחד האוהלים בחלקה הצפוני של השדרה והציתו אותו. למרבה המזל, באוהל לא היה איש באותה עת. עד כה לא ידועה זהות המצית ואם הייתה כוונה לפגוע באנשים. אנשי המאהל הביעו חשש הבוקר מפעולות אלימות נוספות והיו שסיפרו על ניסיונות הצתה קודמים בשבוע האחרון.

בתוך כך ממשיכות פעולות המחאה. אתמול הגיעו לעצרת המחאה שהחלה באור עקיבא והסתיימה בקיסריה כ-700 איש. חלק מהמפגינים אף הגיעו לפתח ביתו של ראש הממשלה ביישוב, אך פוזרו על יד המאבטחים. "אתמול ראינו שהאיחוד בין המרכז לפריפריה ממשיך בשיא הכוח", אמרה אילנית קפוטה, ממארגנות העצרת ונציגת המאהלים באזור. "אנשים רוצים עוד. מהבוקר אני מקבלת אלפי מסרונים ששואלים אותי מה הצעד הבא. אני אומרת לכולם שזו רק ההתחלה. מישהו האמין שעצרת שבאה ממעוזי ליכוד תפגין כך מול הבית של ראש הממשלה? עובדה, זה קרה אתמול".

המומחים מבקרים במאהלים

חברי צוות המומחים העצמאי שהתגבש באחרונה מבקרים במאהלים השונים. הבוקר הגיעה עדינה בר שלום, בתו של הרב עובדיה יוסף וחברה בצוות העוסק בעקרונות מדיניות, למאהל בגן הסוס בירושלים. לדברי איתי גוטלר, אחד הפעילים שנכחו בפגישה, היא אמרה כי צוות המומחים מתעתד לגבש מסקנות בשלושת השבועות הקרובים וכי ייתכן שיתקיים דו-שיח בינם לבין ועדת טרכטנברג.

במקביל, ממשיכים גם אנשי ועדת טרכטנברג לפקוד את האוהלים. בביקורים לא פומביים הגיעו חברי הוועדה למאהלים ברחובות ובתל אביב, ובימים הבאים צפויים ביקורים נוספים ברחבי הארץ.

בישיבה שקיימה אתמול הוועדה הציגו ראשי הצוותים את הנושאים לדיון ונתנו הנחיות להמשך עבודה עד הפגישה הבאה, שעתידה להתקיים ביום שלישי הבא.