השיחה: ליאורה עופר חיפאית גאה

יונה יהב מארח את קיקה ■ הבתים של לארי אליסון ומארק צוקרברג ■ החופשה של סילבן שלום ■ וגם: גילה שלום עושה שופינג

יונה יהב, ראש עיריית חיפה, אירח אתמול (ג') בלשכתו את טקס חתימת ההסכם בין kika ישראל לבין מליסרון ואשטרום נכסים, בעלי מתחם "חוצות המפרץ" לפתיחת החנות השנייה של kika בישראל. על-פי ההסכם שנחתם תשקיע kika 100 מיליון שקל בבניית חנות הענק בחוצות המפרץ.

רמי נוסבאום, סלומון בטיטו, טקס חתימת ההסכם סין מליסרון ו-KIKA / צילום: מישל דוט קום
 רמי נוסבאום, סלומון בטיטו, טקס חתימת ההסכם סין מליסרון ו-KIKA / צילום: מישל דוט קום

רמי נוסבאום וסלומון בטיטו

יהב אמר כי הוא מעריך את ההשקעה בחיפה, והעריך כי בעתיד עוד רשתות גדולות ייבחרו בעיר. ליאורה עופר, חיפאית במקור, התרגשה מההחלטה לפתוח את החנות בעיר הולדתה. סלומון בטיטו בעל השליטה ב-kika, הזמין את עופר, יהב ורמי נוסבאום ומוטי סלע מאשטרום נכסים, לפתיחה הגדולה של החנות הראשונה של kika שתערך בתחילת ספטמבר.

מחאת האוהלים בשלט רחוק

כשהתעוררה המחאה החברתית, צוטט השר סילבן שלום (יריבו מבית של נתניהו) אומר את הדברים הבאים: "בימים אלו אנו רואים את המחאה העולה מהשטח, זוהי מחאה אותנטית ואמיתית של מעמד הביניים. ברור לכולנו כי יש לעשות שינוי בסדרי העדיפויות ולהשקיע יותר בנושא הדיור, החינוך והבריאות".

סילבן שלום, חופשה משפחתית בארה
 סילבן שלום, חופשה משפחתית בארה

סילבן שלום

בימים האחרונים קולו לא נשמע, ולא בגלל שהוא שינה את עמדותיו: שלום חזר אתמול מחופשה משפחתית בארה"ב והסביבה, אותה העדיף על הקיץ הלח בישראל.

דיור בר השגה

בעוד שבארץ המחאה החברתית מסרבת לדעוך, אחרים בעולם לא נאלצים להתמודד עם סוגיות אלה. המיליארדר הבריטי ריצ'ארד ברנסון, למשל, מחזיק באי משלו בים הקריבי בשם ניקר (Necker).

הבית של ריצ'ארד ברנסון / צילום: סוכנויות הידיעות
 הבית של ריצ'ארד ברנסון / צילום: סוכנויות הידיעות

הבית של ריצ'ארד ברנסון

לברנסון יש בית על האי, שבנייתו הסתיימה בשנה שעברה. לארי אליסון, מייסד ומנכ"ל אורקל, רכש השנה אחוזה בעיירה רנצ'ו מירז' בקליפורניה. את האחוזה, המתפרשת על שטח של יותר מ-4 דונם, רכש אליסון במחיר נמוך יחסית, "רק" 42.9 מיליון דולר, בעוד שהמחיר הראשוני שלה היה 75 מיליון דולר. מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, רכש בית צנוע יותר. צוקרברג שילם 7 מיליון דולר עבור הבית בן 5 חדרי השינה ו-5 חדרי האמבטיה בעמק הסיליקון.

גילה שלום עושה קניות

חגי שלום, מבעלי קבוצת טיב טעם, חנך אתמול את הסניף ה-12 של דומו - רשת חנויות כלי הבית והבישול שבבעלותו, באגף החדש של קניון הזהב בראשון-לציון. שלום עצמו התקין את המזוזה בעצמו ובירך עליה.

גילה וחגי שלום, סניף חדש של רשת דומו / צילום: אסף לב
 גילה וחגי שלום, סניף חדש של רשת דומו / צילום: אסף לב

גילה וחגי שלום

גילה שלום, אשתו, החליטה להקדים את בהלת הקניות של החגים ורכשה מגוון מתנות בחנות. נקווה שלא הרסנו למקבלי המתנות של משפחת שלום את ההפתעה.

זזים

ירון כרמון מונה למנכ"ל אלביט מסחר וקמעונאות ■ ז'אן סממה מונה למנכ"ל חברת Petrotec AG, חברה בת של IC Green Energy, מקבוצת החברה לישראל ■ פרופ' אמוץ וינברג מונה לעמוד בראש רשות המחקר של אפקה - המכללה האקדמית להנדסה בתל-אביב ■ ד"ר אורלי וויינשטיין מונתה לסגנית מנהל המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה ■ משה גרובייס מונה למנהל הכספים של מלון רמדה נתניה ■ מרדכי ויינשטוק מונה למנהל תיקי לקוחות באינטר ישראל ■ רועי בוגטי מונה למנהל רשת מספרות ומרכזי ההדרכה "שוקי זיקרי" ■ אבי לוין מונה למנהל מותג רנו ישראל, בקבוצת קרסו מוטורס.