מנורה מבטחים רוכשת קרקע ברמת גן בכ-136 מיליון שקל

בכוונתה של מנורה להרוס את המבנים שעל הקרקע בבורסת היהלומים בר"ג ולבנות עליהם מבנה משרדים ב-285 מיליון שקל לשימושה העצמי ולשימוש תאגידי הקבוצה

קבוצת הביטוח והפיננסים מנורה מבטחים, שבשליטת מנחם גורביץ, חתמה על הסכמים לרכישת קרקע ברחוב היוזמה שבבורסת היהלומים ברמת גן בכ-136 מיליון שקל. בכוונתה של מנורה להרוס את המבנים שעל הקרקע ולבנות עליהם מבנה משרדים ב-285 מיליון שקל לשימושה העצמי ולשימוש תאגידי הקבוצה.

את הקרקע תרכוש מנורה משני מוכרים באמצעות החברה בת מנורה מבטחים ביטוח. זכויותיו של המוכר הראשון בקרקע מאפשרות בנייה של כ-30 אלף מ"ר בייעוד למשרדים ומסחר. היום כולל מגרש זה מבנה בשטח של 3,575 מ"ר המאכלס שוכרת שתפונה עם מועד מסירת החזקה בנכס למנורה, לפי הוראות הסכם השכירות. תמורת חלק זה בקרקע תשלם מנורה כ-125.9 מיליון שקל.

החלק השני של הקרקע שתרכוש מנורה הוא בבעלות מוכר נוסף, שמחזיק ב-53% ממגרש שמוחזק גם בבעלות עיריית רמת גן (47%). בחלק זה של המגרש ניתן להקים כ-1,600 מ"ר בנוי עילי ו-1,029 מ"ר שטחי שירות בייעוד למשרדים ומסחר.

על שטחו של המוכר השני קיים היום מבנה בן ארבע קומות. תמורת שטח זה תשלם מנורה למוכר השני 3 מיליון דולר לפי שער הדולר ביום ביצוע התשלום, שלא יפחת מ-3.5 שקלים לדולר, כלומר, לפחות 10.5 מיליון שקל.

החברה הבת, מנורה מבטחים ביטוח, תשלם מס רכישה של 5% בגין רכישת הקרקע. בכוונתה של מנורה להרוס את המבנים הקיימים במגרש ולהקים במקומם מבנה משרדים חדש לשימושה העצמי של הקבוצה ולשימוש תאגידים נוספים בקבוצת מנורה מבטחים. האומדן הראשוני להקמת מבנה המשרדים מוערכת כאמור ב-285 מיליון שקל בשלב זה, כשרכישת הקרקע והקמת מבנה המשרדים תיעשה ממקורותיה העצמיים של החברה בת.