תמיכה או נפילה ?

עליה של ת"א 25 מה-1,060 מהווה בחינה לחשיפה מניתית מוגברת, מתחת ל-1,055 עדיף להמתין

שבוע המסחר המקומי הסתיים כשתל אביב 25 נסחר פחות או יותר בין הגבולות הקדמיים שציונו ביחס אליו בסקירתנו הקודמת (1,110-1,060 במקום 1,090-1,060 שצוינו כאן). ההבדל אינו מהותי והוא נובע מדקויות הפרשנות של הגרפים השונים. החשוב הוא שזה אזור שיווי המשקל ושפריצה של האזור הזה תלמד על כיוון התנועה.

מכיוון שטור זה נכתב אחרי סיום המסחר בוול סטריט ביום שישי, ונאמר גם אחרי ירידות השערים בוול סטריט מיום חמישי, מתבקש לקפוץ אחרי האפשרות שתל אביב 25 ירד.

אבל, כמו ביחס לוול סטריט, מההיבט הטכני (חשוב להדגיש טכני, לא כלכלה - מיתון - דרוג וכל שאר גורמי ההפחדה והטשטוש), ישנן שתי סיבות בגינן ראוי לחשוב על מניות כאפשרות השקעה דווקא עכשיו. הסיבות הן תמיכה ומצב מכר קיצוני. במקרה של תל אביב 25 התמיכה באזור ה-1,060 היא תמיכה משולבת של שפל היסטורי ויעד פיבונאצ'י.

המשמעות: מעל 1,060 אפשר וראוי לבחון חשיפה מניתית, אולי מוגברת ואגרסיבית. מתחת ל-1,055 עדיף להמתין להזדמנות הבאה. למרות הדעה הרווחת, ניתוח טכני הוא לא תחזית שוק אלא תחזית פעולה בהתאם לשוק. הולכים אם השוק ובודקים בכל פעם את כוונותיו מחדש. ראו גם עדכון וול סטריט להלן.

לקראת עוד שני סוער

בשבוע שעבר ציינו כאן שוול סטריט מושפעת מתבנית הפסגה המשולשת וההתנגדות שהיא יצרה לנאסד"ק 100 ומהתמיכה שיש ל-S&P 500 באזור ה-1,097. עבר שבוע במהלכו הוכיחה ההתנגדות את הרלבנטיות שלה ולמרות ניסיונות פריצה, הנאסד"ק 100 לא הצליח לעלות מעל 2,202 וסגר בנקודת קיצון של עוצמת המוכרים, קצת מעל השפל התוך יומי הנמוך ביותר מהתקופה האחרונה - 2,034.

מצבו של ה-S&P500 טוב יותר כרגע וזה נובע מהעובדה, אולי, שבעליה מצבו היה פחות טוב. ביום שני, תפקידו של מדד זה להרים את הראש. אם ירד מתחת ל-1,097, הרע עוד לפנינו. אם יעלה מעל 1,150, יכול להיות שנהיה בפתחו של גל עולה חדש אותו לא כדאי להחמיץ.

המשקיעים הלכו הביתה ביום שישי בערב. השאלה היא איזה הלך רוח יתפתח אצלם לקראת יום שני - סופני או כזה שאומר שהעולם לא חרב והגזמנו קצת עם הירידות. סביר שיהיה מסחר מאוד אמוציונאלי בפתיחה שיתפוס מישהו לא מוכן (לונגיסט או שורטיסט). מי זה יהיה? בכל הקשור לקניון המניות, אנחנו בצד של הלונג. נחיה ונראה.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.