אפריקה נכסים הרוויחה 18 מ' ש' ברבעון - ורוכשת אג"ח

אבי ברזילי, המשנה למנכ"ל: "מצבה הפיננסי של החברה מאפשר להנהלה רכישה עצמית של אגרות חוב סחירות של החברה והדירקטוריון אישר היום מסגרת בהיקף של 100 מיליון שקל לבצע מהלך זה"

חברת אפריקה נכסים מקבוצת אפריקה ישראל של לב לבייב דיווחה היום (א') על תוצאותיה הכספיות למחצית הראשונה של שנת 2011, ובמקביל הודיעה על רכישת אגרות חוב שלה בהיקף כולל של 100 מיליון שקל, על רקע הנפילות בשוק האג"ח הקונצרני.

הרווח המיוחס למחזיקי ההון של החברה בחצי הראשון הסתכם בכ-18.1 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-600 אלף שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השני של השנה נרשם הפסד המיוחס למחזיקי ההון של החברה בסך של כ-1.1 מיליון שקל לעומת הפסד של כ- 15.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות החברה ברבעון השני של השנה מהשכרת והפעלת נכסים הסתכמו בכ-76.1 מיליון שקל בהשוואה לכ-75.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות במחצית הראשונה של שנת 2011 הסתכמו בכ-152.6 מיליון שקל, ירידה קלה של כ-1.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הירידה נובעת בעיקר מהשינויים בשער החליפין של האירו מול השקל.

הרווח התפעולי הסתכם במחצית הראשונה לסך של כ-121.7 מיליון שקל לעומת כ-109.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של כ-11.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השני של השנה נרשמה עליה של כ-10% ברווח התפעולי והוא הסתכם בכ- 62.4 מיליון שקל.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בחצי הראשון בכ-148.8 מיליון שקל לעומת כ- 110.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 34%. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השני של השנה הסתכם ב-85.6 מיליון שקל, גידול של 13.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

ההון העצמי של החברה ליום 30 ביוני 2011 הסתכם בכ-2.77 מיליארד שקל לעומת כ-2.64 מיליארד שקל בסוף 2010.

החברה השלימה במחצית הראשונה של השנה, הנפקת אג"ח בהיקף של 150 מיליון שקל. בנוסף, השלימה החברה במהלך הרבעון השני החלפה של אגרות חוב ותיקות שלה במח"מ קצר יחסית באגרות חוב במח"מ ארוך תוך היענות גבוהה של הציבור למהלך. כתוצאה מהמהלכים הללו עלה המח"מ הממוצע של אגרות החוב של החברה משנתיים בסוף 2010 לכ-3.5 שנים כיום.

לקראת תום הרבעון השני ולאחר תאריך המאזן ביצעה החברה מספר פעולות על מנת להגדיל את יתרות המזומנים שבידה ולאפשר לה את חידוש פעילות הייזום והפיתוח של פרויקטים בארץ ובאירופה. במסגרת זאת הודיעה החברה על חתימה על מזכר הבנות למכירת חלקה בקניון פלורה בפראג. העסקה צפויה להניב לחברה תזרים אחרי מס של כ- 22 מיליון אירו ורווח של כ-8 מיליון אירו. כמו כן הודיעה החברה על השלמת העסקה למימון מחדש של פרויקט מגדל היובל ע"י גופים מוסדיים.

אבי ברזילי, משנה למנכ"ל החברה ומנכ"ל אפי אירופה אמר כי אפריקה נכסים חידשה את פעילותה היזמית בפרויקטים בארץ ובאירופה. כאשר, בישראל החלה בהקמתו של בנין חדש בפארק המדע בנס ציונה ובאירופה באמצעות אפי אירופה (חברה בבעלותה המלאה של החברה) החלה בהקמתו של בנין משרדים בבוקרשט בצמוד לקניון קוטרוצ'ן, ובהקמת בנין משרדים נוסף בפראג ובנוסף, בביצועם של שלבים נוספים בפרויקטים בתחום המגורים בפראג ובקרקוב.

ברזילי הוסיף עוד כי, החברה פועלת בימים אלה להשלמת עסקת מכירת חלקה בקניון פלורה בפראג הצפויה להניב תזרים אחרי מס של כ-22 מיליון אירו ורווח של כ-8 מיליון אירו. "מצבה הפיננסי של אפריקה נכסים כיום מאפשר להנהלה רכישה עצמית של אגרות חוב סחירות של החברה והדירקטוריון אישר היום מסגרת בהיקף של 100 מיליון שקל לבצע מהלך זה", ציין עוד ברזילי .