צפו: ההמון המצרי דרש - ודגל ישראל הוסר מהשגרירות

לראשונה מזה 17 שנה, "לקול שמחת ההמונים", כך בדיווחים מצריים - הוסר אמש דגל ישראל ממטה השגרירות ■ למעשה אחראי מפגין אחד מבין המאות שהפגינו מול המבנה בקהיר, שזכה לתרועות מהמפגינים שדרשו לבטל את הסכם השלום עם ישראל

מחריף הטון ברחוב המצרי כלפי ישראל: מאות בני אדם הפגינו הלילה (א') מול שגרירות ישראל בקהיר, בקריאה לגרש את השגריר הישראלי ולבטל את הסכמי השלום. במהלך ההפגנה טיפס אחד המפגינים, אחמד א-שחאת, על מטה השגרירות, הסיר את ממנו את אחד מדגלי ישראל - ותלה במקום את דגל מצרים.

מאות המפגינים הריעו לא-שחאת, והשמיעו קריאות "הרם ראשך, אתה מצרי". לאחר שירד מהמבנה, הניפו אותו מאות המפגינים, חיבקו אותו וסירבו לשחררו - גם מחשש שייעצר על ידי כוחות הביטחון. במצרים דווח כי לראשונה מזה 17 שנה הוסר דגל ישראל ממטה השגרירות, "לקול שמחת ההמונים".

בסוף השבוע, במהלך הלוויות ההרוגים המצרים בתקרית הדמים, נשמעו קריאות קשות נגד ישראל. "ישראל צריכה להבין שהיא לא יכולה להרוג חיילים ללא תגובה", אמר בזעם אחד המפגינים. "זה כבר לא השלטון הישן, אלא השלטון לאחר המהפכה. כל בית במצרים צריך לזעום על מה שאירע".

בינתיים, נמשכת בצד המצרי חקירת מתקפת הטרור הקטלנית שאירעה ביום חמישי. אמש ערכו ראשי ההנהגה הצבאית דיון מיוחד בסיני על מנת לדון בהתפתחויות האחרונות. בקהיר דרשו אמש מישראל לפרסם לוח זמנים לחקירת האירועים, בעקבות ההצעה הישראלית לבצע חקירה משותפת של התקרית.