מאז "הפסקת האש": 14 רקטות ופצמ"רים נורו לעבר הדרום

(עדכון) - הפסקת האש בין ישראל לבין חמאס הייתה אמורה להיכנס לתוקפה אמש ב-21:00, אבל כבר חצי שעה מאוחר יותר - נורו מטחי רקטות מעזה ■ הבוקר ב-7:30 נפלה רקטת קסאם במבנה ציבורי במועצה האזורית אשכול - אין נפגעים, אך נגרם נזק

הפסקת האש בין ישראל לבין חמאס הייתה אמורה להיכנס לתוקפה אמש ב-21:00, אבל כבר חצי שעה מאוחר יותר - נורו מטחי רקטות מעזה. רוב הלילה היה שקט, אך הבוקר התחדש הירי כשסמוך לשעה 7:30 נפלה רקטת קסאם במבנה ציבורי במועצה האזורית אשכול. אין נפגעים, אך נזק נגרם למבנה ורסיסי זכוכיות התפזרו לכל עבר.

בסך הכל, מאז הייתה אמורה להיכנס ההפוגה לתוקף, נורו שלוש רקטות גראד לעבר אשקלון, האחת יורטה על-ידי מערכת "כיפת ברזל" בסביבות השעה 01:00 בלילה ושתיים אחרות נפלו בשטח פתוח. בסך הכול שוגרו לפחות 14 רקטות ופצמ"רים לעבר הדרום מאז כניסת "הפסקת האש" לתוקף.

כלי טיס של חיל האוויר השמיד הלילה משגרים שהיו מוכנים לירי רקטות בצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו פגיעות במטרות.

למרות התקריות, מעריכים במערכת הביטחון כי במידה שחמאס יצליח להשליט שקט ולמנוע את המשך הירי - יביא הדבר לקצו של סבב האלימות הנוכחי. ההנחה היא כי בעיתוי הנוכחי, אין לישראל וגם לא לחמאס אינטרס להבעיר את השטח. השאלה המרכזית בשלב זה היא עד כמה יצליח חמאס לשלוט על מרחבי השיגור ולמנוע מהארגונים הקטנים את המשך הירי לעבר ישראל - ואת המשך הבערת השטח.

אחת ההערכות שעלו בנוגע להמשך הירי לאחר שעת ההפוגה שסוכמה היא הפרשי השעות בין רצועת עזה לבין ישראל. בעזה טרם הונהג שעון קיץ, ועל כן ייתכן שסברו שם כי המועד להפסקת האש נקבע ל-22:00.