הוא זכאי: בוטלו כל ההאשמות נגד דומיניק שטראוס-קאהן

(עדכון) - ביהמ"ש ביטל האישומים, לאחר שהתביעה הודיעה אתמול על בקשתה לביטול התביעה ■ מהתביעה נמסר: "אחרי בדיקת העובדות, התובע לא משוכנע שהחשוד אשם מעל לכל ספק"

לאחר שהתביעה הכללית במנהטן הודיעה אתמול על הגשת בקשה לביטול כל ההליכים נגד דומיניק שטראוס-קאהן - בוטלו היום (ג') סופית האישומים נגד מנהל קרן המטבע הבינלאומית לשעבר. נזכיר כי שטראוס-קאהן הואשם במאי השנה באונס חדרנית במלונו, בנימוק שהמתלוננת סיפרה יותר מדי שקרים על נסיבות התקיפה לכאורה.

החדרנית, נאפיסאטו דיאלו, 32, מגינאה שבמערב אפריקה, זקפה לחובתה כמה הצהרות כוזבות ונתנה לתובעים ולחבר מושבעים מורחב "דיווחים שאינם עולים בקנה אחד" עם האירועים שהתרחשו בתום המפגש שלה עם שטראוס-קאהן. החוקרים אינם יכולים לקבוע על סמך עדותה מה באמת התרחש, מסרו תובעים ממשרדו של סיירוס ואנס, התובע המחוזי במנהטן, בהגישם אתמול לבית המשפט את בקשת ביטול התביעה נגד שטראוס-קאהן.

"אחרי בדיקה זהירה של העובדות, התובע אינו משוכנע שהחשוד אשם מעל לכל ספק סביר, ולכן הוא חייב להפסיק את ההליכים", מסרו עוזרי התובע המחוזי ג'ואן אילוזי-אורבון וג'ון מקונל בבקשת מחיקת התביעה. הם הוסיפו ש"בעוד שהדאגה לקורבנות פשע היא מרכיב חיוני בעבודת כל תובע, הדאגה הזו אינה יכולה לבטל את מחויבות התובע לפעול רק על סמך עדויות והעובדות".

יוכל לשוב לצרפת

שטראוס-קאהן, 62, נעצר במאי במטוסו בנמל קנדי לאחר שדיאלו מסרה למשטרה שהוא תקף אותה כאשר נכנסה לנקות את הסוויטה שלו במלון סופיטל במנהטן. כעת הוא יוכל כנראה לשוב לצרפת, שבה נחקרת תלונת עיתונאית בשם טריסטן בנון שהוא ניסה לאנוס אותה לפני שמונה שנים. הוא יצטרך גם להגן על עצמו בתביעה אזרחית לפיצויים שהגישה נגדו בנפרד דיאלו בניו יורק. עד לפרשה בניו יורק הוא נחשב מועמד מוביל של השמאל בבחירות לנשיאות צרפת בשנה הבאה, אך כעת מראים הסקרים שמעמדו בציבור הצרפתי התערער.

"אמרנו מלכתחילה שהלקוח שלנו חף משפע", מסרו בתגובה עורכי דינו של שטראוס-קאהן, וויליאם טיילור ובנג'מין ברפמן. "היו סיבות רבות להאמין שהמתלוננת נגדו לא הייתה אמינה. שטראוס-קאהן ומשפחתו אסירי תודה על כך שמשרד התובע הכללי התייחס ברצינות לחששותינו".

הבוקר התקיים שימוע בתיק התביעה בפני שופט בית המשפט העליון בניו יורק, מייקל אובוס. אחד מפרקליטיה של דיאלו, קנת תומפסון, שיגר לאובוס בקשה להחלפת התובע המחוזי, סיירוס ואנס, בתובע מיוחד. הוא ודיאלו אמרו אתמול לכתבים בצאתם מפגישה עם התביעה המחוזית ש"ואנס הכחיש את זכותה של אישה לקבל צדק במקרה של אונס. הוא לא רק הפנה את גבו לקורבן חף משפע, אלא גם התעלם מכל הראיות הרפואיות והגופניות בתיק הזה".