נשיא S&P פורש - רק שבועיים אחרי הורדת הדירוג לארה"ב

דאגלס פטרסון, סמנכ"ל תפעול בסיטיגרופ, צפוי להחליף את דיוון שארמה בתפקידו כנשיא סוכנות הדירוג Standard & Poor's ■ S&P: "שארמה מחפש אתגרים חדשים"

כשבועיים בלבד לאחר הורדת דירוג האשראי של ארה"ב ע"י סוכנות הדירוג העולמית Standard & Poor's, מודיעה סוכנות הדירוג כי נשיא החברה, דיוון שרמה, פורש מתפקידו. דאגלס פטרסון, סמנכ"ל תפעול בסיטיגרופ, צפוי להחליף את שארמה בתפקידו.

"שרמה, 55, מוכן לאתגרים חדשים, לאחר שסייע לחברה בניתוח נתונים ודירוג החברות", כך נמסר בהודעה. יצויין כי חברת הדירוג חשפה בשנה שעברה את כוונתה לבצע ארגון מחדש. שארמה צפוי להישאר בתפקידו עד סוף השנה.

בהודעה לא נמסר דבר על הורדת הדירוג לארה"ב ב-5 באוגוסט שחוללה סערה בשווקים הגלובליים. הורדת דירוג גררה ביקורת קשה שהוטחה בחברת הדירוג מצד מימשל נשיא ארה"ב, ברק אובמה. הביקורת התחדדה על רקע הותרת דירוג ארה"ב על AAA מצד שתי חברות הדירוג העולמיות הנוספות, מודי'ס ופיץ'.

בהודעה לא היתה אף התייחסות לדיווחים כי משרד המשפטים האמריקני פתח בחקירת S&p בחשד כי היה דירוג לא ראוי בתחום המשכנתאות בתקופה שלפני המשבר הפיננסי ב-2008. דיווחים אלה שלחו את מניות McGraw-Hill's לירידות חדות בשבוע שעבר.

שארמה הצטרף לסוכנות הדירוג בשנת 2006 ומונה לנשיא סוכנות הדירוג רק לאחר שנה בלבד. לפני שהגיע לסוכנות הדירוג, שימש שארמה כסגן נשיא ב-McGraw-Hill במשך חמש שנים.