רווחי עזריאלי זינקו ברבעון השני ב-526% ל-388 מ' ש'

הגידול ברווח הנקי נובע מעליית ערך הנדל"ן להשקעה לנכסי הקבוצה בישראל בסך של 278 מיליון שקל ומגידול של 9% ב-NOI שנבע בעיקר מהגידול בהכנסות משכירות ומרכישת נכסים חדשים

קבוצת הנדל"ן הגדולה בישראל, קבוצת עזריאלי פירסמה הבוקר את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני ולמחצית הראשונה של 2011 ומציגה גידול משמעותי של 526% ברווח הנקי שהסתכם ב-388 מיליון שקל ברבעון השני לעומת 62 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, זאת כאשר במהלך הרבעון נרשם רווח מהתאמת שווי הוגן של נדל"ן להשקעה לנכסים בישראל, אשר תרם סך של 278 מיליון שקל לגידול ברווח הנקי. זאת כאשר התפוסה בנכסי הנדל"ן של הקבוצה שלה כ-2,400 שוכרים ממשיכה להיות אולטימטיבית - 100%.

נציין כי הרווח הנקי הסתכם ב-3.2 שקל למניה - תוצאה כמעט כפולה מהקונצנזוס תחזיות האנליסטים של "גלובס" ופסגות שהיה ל-1.73 שקל למניה.

(לקונצנזוס האנליסטים של "גלובס" ופסגות)

הגידול ברווח הנקי נובע מעליית ערך הנדל"ן להשקעה לנככסי הקבוצה בישראל ומגידול מרשים של 9% ב-NOI (Net operating income)של החברה שהסתכם ב-239 מיליון שקל- פרמטר מרכזי במדידת פעילותן של חברות נדל"ן מניב. החברה מציינת כי הגידול ב-NOI נבע בעיקר מהגידול בהכנסות משכירות ומרכישת נכסים חדשים. נציין כי ה-NOI השנתי המתואם עבר לראשונה את רף מיליארד השקלים.

האיתנות הפיננסית של הקבוצה באה לידי ביטוי בקופתה בה עומדים לרשות החברה 1.6 מיליארד שקל באמצעים נזילים (מזומנים ושווי מזומנים) ומתזרים המזומנים הניכר מפעילות שוטפת של נכסים שאינם משועבדים בשווי כולל של כ-8.5 מיליארד שקל. לדברי הקבוצה "איתנות פיננסית זו, הבולטת לטובה ביחס לחברות נדל"ן דומות, אפשרה לחברה בעבר ותמשיך לאפשר לה גמישות פיננסית גבוהה ויכולת ניצול הזדמנויות השקעה וגיוס מימון בתנאים טובים".

נזכיר כי במהלך הרבעון השני זכתה הקבוצה במכרז לחכירה במתחם שרונה (דרום הקריה בת"א) ורכשה אותו בתמורה ל-522 מיליון שקל. החברה מציינת כי לאחר תאריך המאזן היא כבר נמצאת בעיצומן של פעולות התכנון של פרויקט המשרדים והמסחר שגודלו כ-125 אלף מ"ר.

בנוסף, רק בשבוע שעבר הודיעה הקבוצה על רכישת מחצית הזכויות בקניון עיר ימים בנתניה ב-350 מיליון שקל. בספטמבר צפויה החברה להשיק את קניון עזריאלי בעכו ואת קניון עזריאלי בקריית אתא, שעד כה הושכרו בשני הקניונים הנ"ל כ-95% מהשטחים בקניונים. הקבוצה גם ממשיכה לקדם את הייזום והפיתוח של פארק העסקים בחולון כמו גם בקניונים ברמלה ובראשונים.

נציין כי ההון העצמי (המיוחס לבעלי המניות) הסתכם בסיום הרבעון השני בכ- 11.3 מיליארד שקל, בעוד ששוויה של מניית הקבוצה בבורסה הסתכם רק ב-10.7 מיליארד שקל כיום.

שלמה שרף, מנכ"ל קבוצת עזריאלי: "התוצאות החזקות של הקבוצה מעידות על מודל עסקי מגובש ויציב וכן על מטה ניהולי מקצועי ורב ניסיון. במהלך תקופת הדוח מימשה החברה הזדמנויות עסקיות משמעותיות אשר תמכו באסטרטגית הצמיחה של הקבוצה. בכוונתנו להמשיך לעשות שימוש מושכל בקופת המזומנים ולבנות מנועי צמיחה עתידיים נוספים לקבוצה".

אמנם פעילות הנדל"ן המניב היא הפעילות העיקרים של הקבוצה הידועה בקניוניה, אך היא מחזיקה גם בכ-61% מחברת גרנית הכרמל השולטת בסונול, טמבור, סופר-גז וחברת התפלת המים GES. הרווח המיוחס לבעלי המניות מגרנית הכרמל הסתכם במחצית הראשונה של השנה עלה ב-45% ל-35 מ' ש'. בנוסף מחזיקה הקבוצה גם ב-4.8% ממניות בנק לאומי וב-20% מלאומי קארד, אחזקות ששוויין הסתכם ברבעון השני ב-1.6 מיליארד שקל, זאת לאחר שהקבוצה קיבלה דיבידנד בסך 19 מיליון שקל מבנק לאומי.