העם דורש פלייסטיישן: סוני תשיק גרסה חברתית לקונסולה

מדובר בעולם הווירטואלי שהחברה מפעילה עבור הגיימרים המשתמשים בקונסולה שלה

סוני, שטרנד משחקי הרשת החברתיים מאיים לנגוס בנתח השוק של קונסולת המשחקים פלייסטיישן 3 מתוצרתה, צפויה להשיק בסתיו הקרוב גרסה מחודשת, חברתית יותר, של PlayStation Home.

מדובר בעולם הווירטואלי שהחברה מפעילה עבור הגיימרים המשתמשים בקונסולה שלה.

לעת עתה, מעוצב PlayStation Home, שהושק ב-2008, כעולם וירטואלי מסורתי. כלומר, 23 מיליון המשתמשים הרשומים בו יכולים לסייר בו באמצעות האוואטר שלהם ולבקר באטרקציות השונות ובחנויות שבו.

אלא שקרנם של העולמות הווירטואליים, שהמפורסם שבהם הוא "סקנד לייף", ירדה מאז צמיחתן המטאורית של הרשתות החברתיות. גולשים העדיפו לבלות את זמנם במשחקים חברתיים המבוססים על פלטפורמות דוגמת פייסבוק מאשר בעולמות הווירטואליים.

החלטתה של סוני לעצב מחדש את PlayStation Home באה כדי לענות על השינוי הזה בטעמם של הגיימרים.

החברה צפויה להוסיף לעולם הווירטואלי שלה ממד חברתי משמעותי שיאפשר לגיימרים להתחבר ולשחק משחקים חברתיים יחדיו. בראיון שנתן מנהל PlayStation Home בסוני, ג'ק באזר, לבלוג הטכנולוגיה VentureBeat הוא אומר כי מדובר בזינוק אדיר בהתפתחות הפלטפורמה.

"אנו מתכוונים להפוך את PlayStation Home בעצמו למשחק, הדבר הראשון שהגיימרים יראו כשהם נכנסים לשם הם משחקים", הסביר באזר.

אחד השינויים המשמעותיים יותר בפלטפורמת PlayStation Home עתיד להיות החלפתה של "הכיכר המרכזית" של העולם הווירטואלי במעין צומת תחבורתית שתיקרא בפשטות "המרכז" (The Hub). בנקודה זו יוכלו הגיימרים לשגר את עצמם ליעדים שונים, שישלבו תוכן גולשים עם משחקים, קווסטים ואירועים קהילתיים. המבקרים ב"מרכז" יוכלו גם להגיע אל זירות ענק של משחקים קבוצתיים מסוגים שונים.

נוסף על "המרכז" יכלול PlayStation Home המחודש 4 מתחמים שונים. מתחם משחקי פעולה, אותו מתאר באזר כ"מאוד דומה לשלב במשחק יריות בגוף ראשון", מתחם הספורט, בו יוכלו הגיימרים לשחק במשחקי ספורט שונים, תוך שהם מעודכנים בתוצאות וחדשות מעולם הספורט האמיתי. מתחם נוספים הם מתחם ההרפתקאות, "ג'ונגל סבוך שנמצא על אי מבודד, אזור אידיאלי בשביל משחקי קווסטים", מסביר באזר ומתחם פארק המזח, המעוצב כטיילת ובה אטרקציות דוגמת גלגל ענק, משחקי יריד ופאזלים, באזר רואה במתחם זה את "האזור היומיומי יותר של PlayStation Home, בו אפשר לטייל ולעצור לשחק מדי פעם".

את התוכניות לעיצוב מחדש של PlayStation Home הציגה סוני בתערוכת הגיימינג E3 שנערכה ביוני ומאז היא ממשיכה ללשפר את החוויה שתציע לגולשים.