אילן בן דב מטיל ספק בהתחייבותו למימון נוסף כלפי טאו

בן דב סבור כי דרישת בית ההשקעות אקסלנס מטאו לפרוע לאלתר הלוואה בהיקף 16.5 מ' ש', מעמידה בספק התחייבותו למימון נוסף ■ טאו דורשת מבן דב להעמיד לה מימון של 15 מ' ש'

אילן בן דב, בעל השליטה בטאו , סבור כי דרישת בית ההשקעות אקסלנס מטאו לפרוע לאלתר את ההלוואה שנתנה לחברה, מעמידה בספק את התחייבותו להזרים לטאו מימון נוסף - כפי שביקשה ממנו - בהיקף של 15 מיליון שקל.

מנגד, טאו מצהירה כי אינה סבורה שדרישת אקסלנס לפירעון מיידי של החוב פוגעת בתחייבותו של בן דב. אולם, בחברה מציינים כי לא מן הנמנע שבן דב יממש את התחייבותו למימון נוסף במסגרת הסדר החוב בין טאו למחזיקי האג"ח - להם חייבת החברה כ-423 מיליון שקל, או במסגרת "כל הסדר אחר שיגובש בהסכמה בין החברה לנושיה".

טאו, נזכיר, פנתה זה מכבר לבן דב בבקשה כי יעמיד לה מקורות מימון בהיקף 15 מיליון שקל - על פי כתב התחייבות של בן דב לחברה. בטא מתבססים על התחייבות של בן דב כלפי החברה ב-31 למארס 2009, כי יעמיד לרשותה לתקופה של שנה, מקורות מימון בהיקף כולל של 25 מיליון שקל - התחייבות אותה מימש חלקית, כשהציע להעניק ערבות אישית בהיקף 10 מיליון שקל ב-3 באוגוסט 2009.

באותו היום, אושרה הצעתו של בן דב על ידי החברה, בד בבד עם הארכת תוקף התחייבותו להענקת סכום נוסף של עד 15 מיליון שקל, עד ל-31 לאוגוסט 2011 - אותו מעוניינת החברה לקבל מבן דב כעת.

אולם, באחרונה נודע כי טאו מעוניינת, במקביל לכך, לבצע מעין העדפת נושים לפרוע מול בית ההשקעות אקסלנס יתרת הלוואה אשר העניק לה, בהיקף של 16.5 מיליון שקל.

טאו ביקשה בתחילת חודש אוגוסט לפרוע את ההלוואה המדוברת, באופן הבא: 6 מיליון שקל ייפרעו מהסבת אופציית PUT כלפי בן דב (בן דב העניק לטאו אופציית PUT למכור לו 130 אלף מניות סאני במחיר 46.5 שקל למניה), חצי מיליון שקל יועבר מהקופה של טאו לאקסלנס ובנוסף יעביר בן דב 10 מיליון שקל מהערבות שהעמיד.

בדרך זו ביקש בן דב לפרוע את החוב לאקסלנס ולהסיר את השעבודים של אג"ח ב' ו-ג', ולהעבירן לידי טאו. אולם, מחזיקי האג"ח של טאו התנגדו לעסקה, חרף אישורה בועדת הביקורת בדירקטוריון טאו וגם בבנק לאומי, לו משועבדות כל מניות סאני שבבעלות טאו.