יום ברננקי

באירועים כאלו עדיף לא לקרוא את מלל הפרשנים, לא להקשיב לו בטלויזיה ולא לפתוח פקודות הגנה למקרה שמשהו רע יקרה

ת"א- 25 ירד מעט מתחת לרמת התמיכה 1,095 אותה ציינתי ביום חמישי כחשובה. הירידה אינה מובהקת מבחינת הניתוח הטכני כך שביום ראשון היא תעמוד למבחן. מהלך מעל 1,095 יחזיר את התרחיש השורי, אליו התייחסתי בהרחבה ביום חמישי, לתמונה (יעד לעליה - 1,190 ותחנת עצירה 1,160). סגירה וירידה נוספת מתחת ל-1,090 ילמדו על כניסה לשלב נוסף של מגמת ירידה. האינדיקטורים הטכניים הם דו משמעיים כך שפשוט צריך לבחון את השוק ולשמר/לעדכן את הפוזיציה בהתאם להתפתחויות סביב 1,095.

חוכמת אי העשיה

עוד יום ברננקי עבר על וול סטריט שהתאפיין בתנודתיות בעלת מתאם ליום ברננקי הקודם. ירידה ואחר כך עליה משמעותית.

שני דברים למדנו ממנו. אחד הוא שברננקי חכם יותר מכל מבלבלי השכל שדברו ודברו ו"הכינו" אותנו אל היום הזה. השני הוא שלשוק יש דינאמיקה פנימית ומורכבת שמסכמת הרבה משתנים ולכן הוא מתנהג בצורה עצמאית. אמרתי עצמאית ולא מפתיעה, משום שהפתעה כבר מתייחסת לציפיה שקדמה לה.

באירועים כאלו אני נוהג בדרך כלל לא לעשות כלום כפעולת הכנה. זה אומר לא לקרוא את כל מלל הפרשנים, לא להקשיב לו בטלויזיה ולא לפתוח פקודות הגנה למקרה שמשהו רע יקרה. תזכרו, פעולות הגנה עושים כעניין טכני על פי מה שרואים על הגרפים. לא בגלל שאנשים שמתפרנסים מפחד מפחידים אתכם.

מכיוון שבתיק קניון המניות הגענו לנאום של ברננקי ללא הגנה שילמנו בכמה דקות של פחד כשהשוק התחיל לרדת. שוב, אי העשייה, שנבעה מתמונה לא ברורה מספיק, הצילה אותנו ומנעה פגיעה חזקה בתשואת התיק.

אני מעריך שמגמת העליה בוול סטריט תימשך. לשם כך על ה-S&P 500 להיתמך מעל 1,160 בתור התחלה ולעלות מעל 1,180. המדד יכול לעלות עד 1,260 ללא הפרעה משמעותית.

בנוסף, אני מעריך שזה הזמן לחזק את תיק המניות במניות קלילות שירדו הרבה. לוקח זמן עד שעניין המשקיעים חוזר אליהן אבל כשהוא חוזר הוא מתגמל. אל תעשו את הטעות של מכירת מניות כאלו, אם אתם עדיין מאמינים בדמיון הכלכלי שלהן, רק בגלל שאתם רוצים לנקות את ההפסד ממצפונכם ומעיני המשקיעים שלכם. השקעות זה לא "סנו" למצפון.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.